30 Aprilie 2013

Strategia Nokia: lansarea celui mai ieftin telefon de pana acum prin care vrea sa castige cota de piata



Nokia, unul dintre cei mai mari producatori de telefoane mobile din lume, mizeaza sa obtina un avantaj concurential cu un telefon cu functii de baza, la un pret de numai 20 de dolari, in conditiile in care are probleme sa ajunga din urma Apple si Samsung pe piata smartphone-urilor de peste 500 de dolari, relateaza Bloomberg, citat de Mediafax.

Cu un pret mai mic cu 97% fata de cel mai recent iPhone, Nokia 105 are jocuri preinstalate, ecran color, radio, ceas cu functie audio si lanterna. Telefonul, cel mai ieftin fabricat vreodata de Nokia, este disponibil de cateva saptamani in India si Indonezia si va intra in curand la vanzare in Europa.

Aparatul, chiar la un pret de chilipir, este esential pentru intreaga afacere a Nokia cu telefoane mobile.

Nokia a vandut in primul trimestru 55,8 milioane de telefoane cu functii de baza, in scadere cu 21% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Incapacitatea de a relansa operatiunile pe acest segment ar lasa Nokia fara o importanta sursa de bani, in timp ce incearca sa creeze produse care sa concureze iPhone si telefoanele Samsung care functioneaza cu softul Android al Google.

"Scaderea vanzarilor de aparate simple este "in mod cert ingrijoratoare. Trebuie sa controleze problema", a declarat Mika Heikkinen, manager de fonduri la compania FIM Asset Management in Helsinki.

Directorul general Nokia, Stephen Elop, a declarat la o conferinta cu investitorii, dupa anuntarea rezultatelor trimestriale, ca telefonul 105 este un semnal ca afacerile pe segmentul low-end se pot redresa dupa un trimestru dificil.



Citeste si