6 Iunie 2006

Vodafone si Orange, prinse in convergenta pietei

Liderul mondial in domeniul telefoniei mobile, Vodafone, tine investitorii in cumpana dupa ce saptamana trecuta, la prezentarea rezultatelor ultimului an financiar, incheiat in martie, a evitat sa ofere o strategie concreta privind modul cum rezista convergentei de pe piata mondiala a comunicatiilor.
Grupul a anuntat pierderi nete de 21,9 miliarde de lire sterline, puse pe seama efectelor pe care le-au produs achizitiile in lant din perioada 1999-2000. Dar vestea proasta a fost compensata de una buna - aceea ca Vodafone va returna actionarilor noua miliarde de lire sterline, cu trei miliarde peste nivelul anticipat, dividendele anuale fiind majorate cu 49% in conditiile in care profitul operational pe actiune, in ultimul an financiar, a inregistrat o crestere de 13%.

Ceea ce i-a nemultumit insa pe analistii citati de presa internationala este ca directorul executiv Arun Sarin s-a limitat doar la a admite - fara a prezenta masuri concrete - concurenta de care Vodafone „beneficiaza“ pe o piata in plin proces de convergenta tehnologica, mai ales in Europa.

Orange: totul la un loc

Procesul convergentei a fost exemplificat, tot saptamana trecuta, de anuntul Orange ca va lansa pe piata britanica serviciul „quadruple play“, prin care clientii vor plati o singura factura pentru toate serviciile oferite de companie: telefonie mobila, telefonie fixa, Internet si servicii TV. Vestea s-a suprapus cu anuntul companiei-mama, France Telecom, ca va lansa un proces de rebranding pe intreg teritoriul Europei, prin care va aduce toate serviciile sale sub umbrela Orange intr-un proces evaluat la 160 de milioane de euro, in urmatorul an si jumatate.

Atat Orange, cat si Vodafone trebuie, concomitent, sa se pregateasca pentru o scadere a veniturilor dupa ce Comisia Europeana a somat companiile de telefonie mobila sa-si reduca tarifele de roaming. Daca Vodafone a redus aceste tarife inca de acum cateva saptamani, joia trecuta i s-au alaturat alte sase companii europene de profil, T-Mobile, Orange, Telecom Italia, Telenor, TeliaSonera si Wind, care inregistreaza, in total, 200 de milioane de clienti europeni.



Citeste si