15 August 2013

CEO FlorideLux.ro: Produsele pe care le comercializam noi sunt primele la care se renunta cand se taie bugetele



Vanzarile traditioanele de flori vor creste anul acesta cu 10% fata de cele 200 de milioane de euro anul trecut, in timp ce piata online de flori va avea o crestere si mai mare, a declarat pentru Wall-Street.ro, Marius Dosinescu, CEO al retailerului FlorideLux.ro.

Economia Romaniei a crescut in prima jumatate a acestui an cu 1,7% fata de aceeasi perioada a anului trecut, atat pe serie bruta cat si pe serie ajustata sezonier, conform primelor estimari al Institului National de Statistica. Pe de alta parte, Produsul intern brut al Romaniei a fost in trimestrul al doilea, in termeni reali, mai mare cu 0,3% comparativ cu primele trei luni ale anului si cu 1,3% fata de perioada similara a anului trecut.

Cu toate acestea, cifrele macroeconomice nu influenteaza foarte mult vanzarile FlorideLux.ro, unul dintre cei mai mari retaileri online de flori.

"Piata de flori online este atipica fata de restul industriilor, intrucat cumparatorii clasici migreaza foarte mult catre aceasta zona. In plus, noi atragem cumparatori din diaspora, pentru care livram in Romania cadouri. Astfel incat putem vorbi despre o crestere pe industria noastra de aproximativ 10%, iar pe cea online una mult mai mare, in general. De asemenea, acum se vad rezultatele lipsei de strategie pe termen lung a industriei noastre, iar produsul pe care noi il comercializam nu se afla in nevoile de baza ale consumatorului, fiind printre primele lucruri la care se renunta cand vorbim de taiere de buget. S-au facut pasi importanti catre fiscalizare si organizarea mai buna a industriei (depozite de flori la standarde europene, servicii de productie si livrare incadrate in standarde ISO), insa mai sunt multe lucruri de rezolvat pentru ca aceasta industrie sa se adreseze corect consumatorului si sa nu mai fie doar o industrie cu caracter sezonier", a explicat Dosinescu.

Piata online de flori este estimata la circa 2,5 milioane de euro anul acesta, la un nivel similar cu cel de anul trecut.

FlorideLux.ro are o cota de 25% din piata, iar principalii competitori ai florariei, opt la numar, impart 60% din aceasta. Alte 120 de florarii mai mici au in jur de 15% din vanzarile online de flori.

Grupul FlorideLux.ro, care opereaza magazine online precum www.floridelux.ro, www.brazidecraciun.ro, www.coroane.ro, www.cosuridelux.ro, mizeaza pe afaceri de 600.000 de euro anul acesta, mai mult cu 100.000 de euro fata de 2012. Grupul si-a inceput activitatea in 2003.



Citeste si