23 Iunie 2006

Toolbar-ul Google va fi distribuit via Adobe



Adobe Systems Inc., liderul furnizorilor de solutii software pentru documente si grafica pentru desktop, impreuna cu Google, au incheiat o afacere care prevede ca Adobe sa distribuie Google Toolbar prin diverse produse Adobe, cum ar fi download-uri sau produse software.
In urma acestei afaceri care este valabila pentru cativa ani, Adobe si Google vor aproba validitatea Google Toolbar prin descarcarea Macromedia Shockwave Player al Adobe, cele doua procese avand loc aproape simultan.

Shockwave, pe care Adobe l-a mostenit cand a preluat Macromedia, in 2005, este Playerul Adobe care da posibilitatea userilor sa vada si sa participe interactiv la jocurile multimedia online si sa viziteze site-uri de divertisment, pe un browser.

Userii vor avea aces la bara de meniuri si instrumentele Google prin instalarea Macromedia Shockwave pentru Internet Explorer al Windows.

Google a platit bani grei pentru a obtine cautarea pe Windows, pentru a nu fi mai prejos de rivalului sau, browser-ului Firefox. Luna trecuta, Google si Dell au anuntat incheierea unei afaceri despre care se zvonea ca valoreaza un miliard de dolari.

Aceasta afacere ar fi pus motorul de cautare Google search centrat, pe frontul PC-ului Dell. In urma intelegerii, o buna parte din computerele produse de Dell vor ajunge pe piata cu software preinstalat produs de Google - cele mai cunoscute fiind Google Desktop Search, de cautare pe hard-disk-ul computerelor personale, si Google Toolbar, bara de unelte care este afisata in meniul browser-ului de navigare pe Internet.

Termenii financiari nu au fost stabiliti, insa in presa se vehiculeaza ideea ca Google va plati “o suma substantiala” in schimbul ajutorului in distributia de software. Cotatiile actiunilor Adobe au crescut cu 0,67 dolari, ajungand la 30,55 dolari, miercuri, in timp ce cotatiile Google au crescut cu 0,37 dolari, cifrandu-se la 402,50 dolari.

Adobe este una dintre cele mai mari companii de software, cu venituri anuale care depasesc 1,2 miliarde de dolari.

Motorul de cautare on-line Google a anuntat o crestere de 60 de procente a profitului net in primul trimestru, in timp ce vanzarile au depasit pentru prima data pragul de doua miliarde dolari in trei luni.

In primele trei luni ale acestui an, grupul Google a realizat un profit net de 592,3 milioane dolari, in crestere cu 60% comparativ cu 369,2 milioane dolari in perioada similara a anului trecut. Cifra de afaceri a crescut cu aproximativ 79 de procente, pana la 2,25 miliarde dolari, in timp ce rivalul Yahoo a anuntat in urma cu doua zile realizarea unui profit trimestrial de 1,57 miliarde dolari. De asemenea, in trimestrul I 2006 Google a mai angajat 1.100 de persoane, astfel ca la data de 31 martie 2006 avea un personal de 6.790 de angajati.



Citeste si