4 Decembrie 2013

Apple a cumparat Topsy, un start-up afiliat retelelor de socializare



Grupul Apple a cumparat un start-up care analizeaza datele asociate retelelor de socializare, Topsy, cu peste 200 milioane de dolari, a anuntat The Wall Street Journal, citat de Mediafax.

Nu se stie deocamdata in ce fel grupul Apple va folosi noua companie, insa aceasta achizitie ar putea fi asociata cu noul serviciu de ascultare de muzica online al grupului american, precizeaza Wall Street Journal, care citeaza surse apropiate de acest dosar.

Topsy, potrivit WSJ, face parte dintr-un grup de companii partenere ale Twitter, care au acces la un numar mare de date asociate retelelor de socializare.

Topsy, care are sediul la San Francisco, a anuntat la inceputul lunii septembrie ca va indexa toate tweet-urile publicate de la lansarea platformei de microblogging Twitter in 2006, creand astfel un motor de cautare cu plata, dedicat acestei retele de socializare.

Grupul Apple a reamintit faptul ca a cumparat "din cand in cand mici companii din domeniul tehnologiei", dar, in general, nu vorbeste nici despre proiectele sale, nici despre obiectivele sale.

Reprezentantii companiei Topsy spun ca doresc sa isi ajute clientii "sa analizeze instantaneu orice subiect, expresie sau hashtag, din toti acesti ani de mesaje, pe milioane de site-uri pe internet".

Analiza acestor date poate servi, de exemplu, pentru a evalua eficacitatea unei campanii publicitare pe retelele de socializare.

Apple detinea o retea de socializare dedicata muzicii, denumita Ping, pe care a inchis-o insa anul trecut. Grupul american prevedea lansarea, in toamna acestui an, a unui serviciu de ascultare de muzica online, denumit iTunes radio.



Citeste si