22 Ianuarie 2014

Ce spun Orange, Vodafone si Cosmote despre accidentul aviatic din Apuseni



Principalii operatori de telefonie mobila au facut precizari in contextul accidentului aviatic din Apuseni si al criticilor vizand dificultatile legate de localizarea aeronavei si implicit a victimelor, conform Mediafax.

Orange a precizat ca in acest caz a raspuns cu promptitudine solicitarii aurtoritatilor, conform prevederilor legale.

"Orange Romania furnizeaza informatiile necesare autoritatilor abilitate, potrivit rolului unui operator mobil in astfel de situatii de urgenta. In cazul de fata, Orange a raspuns cu promptitudine solicitarilor autoritatilor, in conformitate cu legile si reglementarile in vigoare", au declarat reprezentantii Orange.

Reprezentantii Vodafone au afirmat ca reteaua a functionat optim in zona accidentului, ceea ce a permis localizarea in momentul apelului la 112.

"Reteaua Vodafone Romania a functionat optim in zona accidentului, ceea ce a permis utilizarea serviciilor de telefonie mobile la fata locului si efectuarea localizarii in momentul apelului la 112. Potrivit prevederilor legale, sistemul unic pentru apeluri de urgenta 112 este administrat de STS, care prelucreaza datele primite de la operatorii de telefonie mobila, in momentul initierii apelurilor. Aceste date sunt oferite ulterior de catre autoritati echipelor de interventie in situatii de urgenta", au transmis reprezentantii Vodafone, care au adaugat ca "operatorii de telefonie mobila sunt obligati prin lege sa asigure confidentialitatea convorbirilor telefonice si sa nu ofere informatii despre acestea".


Reprezentantii Cosmote Romania
au declarat ca, odata cu initierea fiecarui apel catre Serviciul de Urgenta 112, se transmite in mod automat si informatia de localizare primara.

"Compania noastra respecta prevederile legale conform carora, odata cu initierea fiecarui apel catre Serviciul de Urgenta 112, se transmite in mod automat catre SNUAU (Serviciul National Unic pentru Apeluri de Urgenta) informatia de localizare primara. Aceasta este conforma cu obligatiile legale care revin operatorului, specificate in autorizatia generala emisa de ANCOM, precum si in legislatia privind organizarea si functionarea sistemului 112", au declarat reprezentantii companiei.

Pilotul Adrian Iovan si studenta Aurelia Ion si-au pierdut viata dupa ce un avion de mici dimensiuni de tip BN2 la bordul caruia se afla un echipaj medical a aterizat fortat, luni dupa-amiaza, intr-o zona muntoasa accidentata, la peste 1.400 de metri altitudine, la granita judetelor Cluj si Alba.

Echipa medicala din avion mergea la Oradea, unde urma sa preleveze ficatul de la un donator de peste 60 de ani care a suferit un accident vascular cerebral.

Epava avionului si victimele au fost gasite de un padurar, dupa o cautare de aproximativ cinci ore, la care au participat pompieri salvatori, jandarmi montani, politisti, salvamontisti, angajati ai Parcului National Muntii Apuseni si localnici. In zona unde a aterizat fortat avionul a fost trimis si un elicopter de la SMURD Mures, insa acesta a fost nevoit sa se retraga, din cauza cetii.

"Localizarea locului evenimentului in Sistemul 112 s-a realizat potrivit prevederilor legale, pe baza informatiilor furnizate de operatorii de comunicatii mobile odata cu primirea primului apel la 112, respectiv la nivelul sectorului celulei din care a fost generat acesta si a fost pusa la dispozitia institutiilor care au participat la operatiunea de cautare si salvare", se arata intr-un comunicat transmis de Biroul de presa al Serviciului de Telecomunicatii Speciale (STS).



Citeste si