28 Mai 2014

Penetrarea smartphone-urilor atinge 28% in Romania. Cum profita advertiserii



Penetrarea smartphone-urilor in randul populatiei este estimata la 28%, ponderea fiind mai mare in categoria de varsta 25-34 de ani, conform informatiilor Media Fact Book.

Per total, penetrarea telefoanelor mobile in randul populatiei este de 113,9%, fiind active 22,6 milioane de SIM-uri, la finalul lui 2013, in crestere cu 0,4% fata de 2012. 9,4 milioane de utilizatori au abonamente.

Tabletele au o penetrare de circa 7% in randul populatiei, device-urile Apple si Samsung fiind preponderente, sustine agentia Initiative, realizatoarea Media Fact Book.

79% dintre utilizatori nu ar pleca niciodata din casa fara smartphone, in timp ce 33% ar renunta mai degraba la TV, decat la telefon. Majoritatea activitatilor pe care romanii le intreprind pe smartphone-uri sunt sa citeasca/trimita mail-uri (70%), sa viziteze retele sociale (88%), sa stea pe Internet (77%) si sa asculte muzica (64%).

In medie, romanii au 17 aplicatii instalate pe un smartphone. Shazam a atins 1,7 milioane de utilizatori in Romania. “SMS-ul ramane tactica cea mai comuna in ceea ce priveste mobile marketing-ul, avand potentialul de a atinge pe fiecare roman. Cautarile platite ar trebui sa intre in vizorul marketerilor, 74% dintre utilizatori realizand cautari pe terminalele mobile”, subliniaza Media Fact Book.

Mobile Display-ul ar putea creste de asemenea, avand in vedere ca 95% dintre romani spun ca remarca publicitatea pe terminale mobile, mai ales cand se afla pe un website (67%) dar si in aplicatii (38%).



Citeste si