12 Mai 2015

Julien Ducarroz, Orange: Apar foarte multe modele noi de afaceri, dar problema este de unde vin banii



In ultimul timp apar foarte multe modele noi de afaceri, unele chiar provocatoare pentru reglementarile legislative actuale, insa majoritatea sunt businessuri care nu cer bani utilizatorilor, iar problema este cum se pot autosustine, a declarat Julien Ducarroz, directorul comercial al Orange Romania, cel mai mare operator de telefonie mobile de pe piata locala, in cadrul emisiunii Wall-Street360.

Un concept nou, dar cu un model de business care nu este gratuit, este cel de sharing economy, o idee potrivit careia colaborarea intre membrii unei retele prin impartirea resurselor (timp, bani, masini, locuinte, expertiza etc.) poate maximiza valoarea obtinuta de partile implicate. Acest concept sta in spatele unor platforme precum Uber, Airbnb sau 2Parale.

Afla mai multe despre cum poti castiga bani datorita conceputului de sharing economy.

“Sunt reglementari care se aplica unui model vechi de business si cand apare o astfel de inovatie este rolul clientului sa aleaga ce isi doreste cat timp beneficiul este mai mare. Cred ca este evident ca va fi un lucru bun evolutia businessurilor de tip sharing economy. Dar sunt foarte multe alte modele de afaceri. Daca as spune ca nu vor functiona, inseamna ca as ignora toate inovatiile care au loc. Dar intrebarea care apare si care se punea si in Sillicon Valley este de unde vin banii pentru ca majoritatea acestor businessuri nu cer bani utilizatorilor sau sunt partial gratuite. Si nu cred ca toti banii pot veni din publicitate pentru ca publicitatea scade”, a explicat Ducarroz.

El ofera ca exemplu un start-up din zona de fotografie fondat de doi berlinezi. “Daca ai nevoie de o poza cu doi oameni pe plaja, in prezent te duci la Getty Images si ei iti prezinta cateva poze si platesti pentru cea pe care o vrei. Insa acesti tineri au creat un start-up prin care aduna toate pozele din lume si il rasplatesc pe cel care a facut poza pe care tu o alegi”.



Citeste si