24 Iunie 2015

Confesiunile managerilor: Internshipurile si viitoarea generatie de specialisti



Vara este, cu precadere, perioada stagiilor, iar internshipurile sunt cea mai practica metoda de a pregati viitoarele generatii de profesionisti. In conditiile in care companiile se plang ca tinerii absolventi nu sunt deloc pregatiti pentru piata muncii, mingea este in terenul companiilor. Ele hotarasc cat de mult vor sa implice stagiarul in viata companiei, cat il tin in echipa, daca il remunereaza sau nu sau daca il angajeaza la sfarsitul perioadei de stagiu.

Revista Cariere a vorbit cu responsabili ai unor companii care au avut tineri in internship, pentru a ne spune care a fost experienta lor si care cred ca ar trebui sa fie rolul internului in companie, astfel incat colaborarea sa fie o experienta folositoare ambelor parti.

Companiile se plang de faptul ca tinerii care vin sa se angajeze nu stiu sa lucreze. Insa acest lucru pare a incepe sa se remedieze. Pe de o parte sunt propuse din ce in ce mai multe stagii sau internshipuri pentru studenti sau tinerii absolventi, iar pe de alta parte tinerii sunt cei care bat la poarta comapniilor, ca sa invete sa lucreze. Acest lucru cere eforturi de ambele parti. Compania investeste resurse in a pregati internii. Si desi nu toate stagiile au drept finalitate un loc de munca, ceea ce inveti in internship nu poti invata la scoala, iar experienta dobandita este una valoroasa.

Citeste mai multe pe CariereOnline.ro.



Citeste si