25 Septembrie 2015

Peter Barta, FPP: Sunt maxim 100 de business angels in Romania si doar jumatate sunt activi



In Romania sunt maximum 100 de investitori de tip business angels, iar dintre acestia doar jumatate sunt activi, a declarat Peter Barta, CEO al Fundatiei Post-Privatizare, in cadrul “Antreprenor, caut finantare”, conferinta organizata de WALL-STREET.RO impreuna cu EY, CertAsig, BRD si Pathfinder.
El a vorbit despre sursele de finantare pe care un antreprenor le are la dispozitie.

„Pentru a te lista la bursa ai nevoie de o trasnperanta ridicata. Din punct de vedere al finantarii bancare, daca sunteti un start-up uitati de ea. Banca foloseste banii deponentilor. Daca banca ar finanta un start-up cu grad ridicat de risc, nu cred ca ati mai depune banii acolo. Noua ne lipsesc fondurile care sa ajunta la inceput de drum, cele de tip early stage sau pre-seed”.

Barta spune ca pentru antreprenorii aflati la inceput, in locul fondurilor de investitii de tip early starge sau pre-seed, o alternativa ar fi legea business angels, insa si aceasta are lipsuri.

„Dintr-o data si <<nea Vasile, strungaru’>> poate deveni business angel fara sa inteleaga ce inseamna acest lucru. In Romania sunt pana in 100 de business angel, insa mai putin de jumatate sunt activi. Ca sursa alternativa,<< cei trei F>> (family, friends, other fools- familie, prieteni si alti prosti) este un lucru bun. Dar trebuie sa contribui si tu, pentru ca acest lucru inseamna dedicatie, inseamna ca esti implicat. Daca tu nu pui bani, inseamna ca nu iti asumi riscuri pe ideea ta”, afirma Barta.

De-a lungul anilor el a investit in special in tehnologie, in business-uri precum Appscend, o platforma de creare de aplicatii care in prezent are birouri in Germania si SUA, dar si in agricultura, intr-o afacere cu cale (varza).

“Productia merge foarte, foarte bine. Suntem printre cei mai mari producatori din tara si chiar si din regiune pentru ca deja avem cerere pentru export. Anul trecut am avut afaceri de 30.000 de euro, iar anul acesta lucram cu cei mai mari retaileri si vrem sa intram si pe alte zone, precum furnizarea de cale pentru companii care fac sandvisuri, supe, pudra de cale sau cosmetice”.



Citeste si