7 Martie 2016

Romania, tara cu cel mai mare numar de clienti pentru pachetele Magenta One, in afara Germaniei



Piata telecom din Romania continua sa fie una dintre cele mai favorabile pentru consumatori si una dintre cele mai competitive prin faptul ca exista o rata ridicata de penetrare a infrastructurilor de internet fix de mare viteza, iar venitul mediu pe utilizator (ARPU) este unul dintre cele mai mici.

"Suntem in situatia in care Romania este acum tara cu cel mai mare numar de clienti pentru pachetele Magenta One in afara Germaniei. As sublinia de asemenea ca peste o jumatate dintre clientii noi care achizitioneaza un abonament aleg unul dintre pachetele Magenta One. Este un lucru care functioneaza foarte bine", spune Claudia Nemat, membru in boardul Deutsche Telekom, potrivit Mediafax.

In acelasi timp, executivul DT precizeaza ca nu este pe deplin satisfacuta de evolutia marjei de profit din Romania si, per ansamblu, de performanta financiara inregistrata anul trecut. "Cred ca sunt necesare niste imbunatatiri ale performantei operationale si ale profitabilitatii."

Gigantul german a intrat indirect pe piata din Romania in anul 2008, cand a cumparat primul pachet de actiuni la grupul elen OTE. DT si-a pus in joc numele in lupta dura pentru clienti de pe piata din Romania cu rivalii de la Orange, Vodafone, RCS&RDS si UPC, schimband numele Cosmote si Romtelecom cu propriul sau brand - "T", in septembrie 2014. Anul trecut compania a continuat sa castige clienti pentru pachetele sale de servicii fix si mobil sub brandul Magenta One, insa per ansamblu rezultatele au evidentiat conditiile dure in care activeaza grupul.

Veniturile totale ale Telekom Romania au scazut usor in 2015 la 984 mil. euro, alunecand pentru prima oara din anul 2009, de cand DT consolideaza rezultatele de pe piata locala, sub pragul de 1 miliard de euro, iar marja profitului operational (EBITDA) s-a apropiat de 20%, fata de marjele de32-41% inregistrate de grup pe celelalte piete europene. Subsidiara din Romania a continuat sa castige teren pe segmentul TV - o constanta pentru companie in ultimii ani - si a progresat pe segmentul B2B, dar a continuat sa scada pe zona de telefonie fixa si chiar pe internet fix - in conditiile competitiei dure cu Orange, Vodafone, RCS&RDS si UPC, dar si alte sute de jucatori mai mici din piata de cablu. Anul trecut competitia din Romania s-a intensificat puternic pe segmentul telefoniei mobile.



Citeste si