30 Septembrie 2006

250 dolari, pretul playerului portabil Zune de la Microsoft



Microsoft a anuntat aseara ca pretul de vanzare al playerului portabil Zune va fi de 249,99 dolari, cu 99 centi mai mult decat costul de achizitie al playerului iPod cu aceeasi capacitate de stocare, produs de rivalul Apple, informeaza publicatia Marketwatch.
Zune, cu o memorie 30 de GB, va fi disponibil incepand cu 14 noiembrie, iar pretul melodiilor care pot fi descarcate prin intermediul magazinului online Zune Marketplace va fi de 99 de centi.

Microsoft a anuntat ca utilizatorii vor putea opta pentru un abonament lunar de 14,99 dolari, care le va permite sa asculte un numar nelimitat de melodii prezente in Zune Marketplace.

"A fost nevoie sa facem o analiza a pietei si sa oferim un pret competitiv cu al principalului rival. Nu vom fi profitabili in aceasta perioada de vacanta, dar strategia proiectului Zune se intinde pe mai multi ani", apreciaza Scott Erickson, director de marketing pentru Zune.

Noul dispozitiv are o forma dreptunghiulara si un aspect similar celui al liderului de piata iPod, lansat de Apple in urma cu cinci ani.

Care sunt functiile noului player?

Utilizatorii playerului Zune, produs de Toshiba, pot efectua transferuri de fotografii sau fragmente muzicale de la un dispozitiv la altul, datorita unei conexiuni wireless, optiune care diferentiaza playerul Microsoft de dispozitivul concurent iPod.

Zune va avea o memorie de 30 GB si va fi produs pentru inceput in trei variante de culori: alb, negru si maro. Cea mai importanta caracteristica a sa va fi conexiunea wireless, utilizatorii avand posibilitatea de a face schimb intre ei de melodii sau poze, atat timp cat dispozitivele se afla la o distanta redusa unul de celalalt. Potrivit oficialilor companiei, melodiile transferate in aceasta modalitate vor ramane trei zile in player dupa care se vor sterge de la sine.

Zune va beneficia de un ecran color de 7,6 cm, aceasta caracteristica denotand intentia producatorului de a oferi si productii video. Deocamdata, player-ul nu va permite decat vizualizarea pozelor si desigur ascultarea melodiilor in format digital, fiind incorporat si cu un radio FM.

Microsoft spera ca in urma facilitatii transferului de muzica dintre doua playere sa realizeze o retea asemanatoare MySpace, care se va numi Zune Marketplace, utilizatorii putand sa isi recomande unii altora piese, crescand astfel veniturile companiei. Microsoft nu a facut public pretul sub care va fi comercializat noul player dar a tinut sa mentioneze ca va fi “competitiv cu produsele similare existente pe piata”. Zune va fi produs de catre producatorul Toshiba, detaliile contractului nefiind cunoscute publicului larg.

“Zune este unde era Apple acum 18 luni”

In opinia analistilor, Zune nu va avea un impact covarsitor pe termen scurt asupra cotei de piata detinuta de iPod si de magazinul virtual iTunes. MP3 playerul Apple este prezent pe piata deja de cinci ani si a monopolizat piata americana unde are 80% din vanzarile de playere mp3, iTunes avand o cota de peste 70% din piata download-urilor.

“Zune nu este un un ucigas al iPod-ului, nici macar nu le va cauza dureri de cap celor de la Apple”, a afirmat Michael Gartenberg, analist la JupiterResearch. Specialistii se bazeaza in primul rand pe faptul ca Zune nu aduce foarte multe caracteristici noi si mai ales pe limitarea numarului de piese care pot fi ascultate pe noul mp3 player, avand in vedere 'depozitul' redus al magazinelor online complementare.

Aparitia unor noi jucatori pe piata playerelor de muzica digitala si a magazinelor online este logica daca privim succesul inregistrat de Apple. Compania a comercializat in ultimele sase luni peste 22,5 milioane de unitati din seria sa de playere digitale, in ultimul trimestru din 2005 inregistrand un profit net de 565 de milioane de dolari, in crestere cu 121,5% comparativ cu perioada similara din 2004. In acest moment aproximativ 40% din cifra de afaceri a Apple este data de iPod-uri si de magazinul virtual iTunes.



Citeste si