2 Martie 2018

Un profesor din Ghana isi invata studentii informatica fara a avea un calculator



Un profesor din Ghana isi invata studentii informatica fara a avea un computer si le deseneaza pe tabla, cu creta colorata, diagrama programului Microsoft Word. Dupa ce pozele pe care le-a postat pe Facebook au facut inconjurul lumii, Microsoft Africa a transmis ca ii va da profesorului un calculator si ghidul educational, scrie pubicatia Quartz.

Richard Appiah Akoto, in varsta de 33 de ani, preda tehnologia informatiei si a comunicarii (TIC) la liceul Betenase M/A Junior din orasul Sekyedomase, aflat la distanta de doua ore si jumatate de Kumasi, al doilea oras ca marime din Ghana.

Scoala in care preda profesorul nu are nici un calculator din 2011, in ciuda faptului ca tinerii de 14 si 15 ani trebuie sa treaca examenul de TIC la liceu.

“Predarea TIC in scolile din Ghana este foarte amuzanta”, a scris profesorul pe Facebook, ca descriere la pozele publicate.

“Aceasta nu este prima oara cand desenez. Fac asta de fiecare data cand sunt in clasa. Imi place sa postez poze pe Facebok pentru ca astfel simt ca impartasesc. Nu stiam ca va atrage atentia oamenilor asa cum s-a intamplat”, a declarat Akoto, pentru Quartz.

Pe Facebook, Akoto foloseste numele “Owura Kwadwo Hottish”.

Desi are un laptop personal, profesorul nu il foloseste pentru ca difera caracteristicile fata de ceea ce figureaza in silabusul cursului.

Dupa ce pozele au circulat pe Internet, antreprenoarea Rebeca Enonchong le-a transmis, pe Twitter, celor de la Microsoft Africa, evidentiind faptul ca un profesor preda modul in care se foloseste produsul lor fara sa aiba acces la el. “Sigur puteti sa ii asigurati cateva resurse adecvate”, a completat ea.

La cateva zile, Microsoft a anuntat ca ii va trimite profesorului un calculator si ii va oferi acces la materialul sau educational.

In Africa, mai multi parinti saraci sunt nevoiti sa aleaga scolile private in detrimentul scolilor publice din cauza lipsei de resurse din scolile de stat. In Ghana au existat discutii despre o distributie mai corecta a resurselor educationale in contextul in care mai multe scoli se confrunta cu probleme de infrastructura si logistica.



Citeste si