25 Ianuarie 2007

IBM forteaza pe Web 2.0

Web 2.0, modelul online bazat pe interactiunea in spatiul virtual a utilizatorilor care isi creeaza propriul continut, atrage greii IT-ului mondial.

Gigantul IBM a anuntat lansarea prin intermediul diviziei Lotus, o noua aplicatie de comunicare pe Internet intre angajatii companiilor. Aceasta aplicatie va functiona precum programul MySpace si va reprezinta o amenintare concreta pentru Microsoft. Noua aplicatie si-a propus sa preia pozitia de lider detinuta de Microsoft pe piata de comunicare, prin serviciul de e-mail Outlook Express si software-ul de comunicare SharePoint.

Serviciul se numeste Lotus Connections si pune la dispozitie cele mai moderne mijloace de comunicare prin intermediului Internetului. Lotus Connections permite controlul datelor in interiorul unei organizatii si consta in cinci module: bloguri ale angajatilor, profil de angajat, activitati si proiecte curente, comunitati de intractiune si o functie de reunire a informatiilor precum siteurile web si documentele.

Sistemul foloseste tehnici de navigare care permit formarea de grupuri care sa colaboreze la proiecte si acces comun la documente, e-mailuri si site-uri. Aplicatia va fi disponibila pe piata in prima jumatate a acestui an si va functiona ca un serviciu separat pus la dispozitia actualilor sau viitorilor clienti ai Lotus.

Web 2.0 marcheaza una dintre cele mai importante schimbari ale modalitatii de utilizare a Internetului. Daca inainte Internetul era un mediu static in care utilitzatorii navigau si descarcau diverse forme de continut, odata cu aparitia conceptului web 2.0 focusul s-a mutat pe postarea pe diverse site-uri a continutului realizat de utilizatori, fie ca este vorba de clipuri video postate pe YouTube, contributii ale utilizatorilor la enciclopedia Wikipedia, sau alte forme de "upload" pe multitudinea de site-uri care ofera aceasta posibilitate.

Utilizatorul de Internet nu mai este un simplu consumator, el are posibilitatea sa contribuie la dezvoltarea acestui mediu, poate incarca diverse forme de continut si poate comunica intr-un mod mult mai eficient prin intermediu blogurilor.



Citeste si