30 Ianuarie 2007

YouTube isi va imparti veniturile cu utilizatorii



Chad Hurley, co-fondatorul You-Tube a precizat cu ocazia Forumului “World Economic” ca celebrul site va incepe sa imparta veniturile sale din publicitate cu milioanele de useri.
Chad Hurley, co-fondatorul You-Tube a precizat cu ocazia Forumului “World Economic” ca celebrul site va incepe sa imparta veniturile sale din publicitate cu milioanele de useri.

You Tube, achizitionat de Google pentru 1.65 miliarde de dolari, in luna noiembrie a anului 2006, a devenit un adevarat fenomen al Internetului. Mai bine de 70 de milioane de filme sunt postate pe site, in fiecare zi.

''Avem parte de o audienta suficient de mare pentru a le oferi oportunitatea unui support creativ, acest lucru insemnand sa oferim userilor nostri, o parte din venitul YouTube. Asa ca, in lunile urmatoare, vom dezvolta ideea aceasta.''

Hurley, care are 30 de ani si este unul dintre cei mai tineri milionari ai Internetului, nu a specificat insa cat vor primi userii sau ce mecanism va fi folosit in dezvoltarea acestei initiative.

In luna octombrie 2005, Revve, care ofera de asemenea clipuri online ca si continut, si-a anuntat planul de a dezvolta partea de advertising in acelasi mod, adica sa-si imparta veniturile pana si cu cei care au creat continutul respectiv.

Chad Hurley, a mai precizat ca in momentul in care a luat nastere YouTube, el si colaboratorii sai, Steve Chen si Jawed Karim, au simtit ca vor reusi construirea unei comunitati mult mai puternice si mai motivate daca va exista o remuneratie. "Simtim ca suntem pe val acum, vom fi in stare sa facem ceea ce ne-am propus si sa avem in acelasi timp o adevarata comunitate in jurul continutului video”.

YouTube a primit citatii de la mai multe grupuri de media care isi exprimau ingrijorarea ca utilizatorii site-ului incarca ilegal, copii ale unor piese muzicale. Hurley a mai precizat ca YouTube a lucrat la tehnologia de identificare a continutului video cu copyright si ca a implementat ''auto-amprentarea'' pentru a asigura companiile muzicale ca vor fi platite pentru clipurile postate pe YouTube.

Intr-un mod deloc surprinzator, site-ul ocupa pozitia a treia in clasamentul celor mai cunoscute branduri din lume, detronand enciclopedia online Wikipedia sau gigantul lant de cafenele Starbucks.



Citeste si