6 Februarie 2007

Portabilitatea numerelor de telefon a intrat in dezbatere publica

ANRCTI a propus, luni, spre consultare publica un proiect de decizie care propune conditiile tehnice si comerciale pentru ca un abonat care schimba compania de telefonie sa isi pastreze vechiul numar (portabilitate)
"Posibilitatea abonatilor de a-si pastra numarul de telefon atunci cand schimba compania de telefonie le asigura o mai mare libertate de alegere, nefiind constransi de obligatia de a-si informa rudele, prietenii sau partenerii de afaceri despre schimbarea numarului. Realizarea portabilitatii numerelor va da un nou impuls concurentei de pe piata de comunicatii din Romania, unde exista in prezent peste 19 milioane de utilizatori de servicii de telefonie fixa si mobila”, a declarat Dan Georgescu, presedintele Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei (ANRCTI).

In termen de noua luni de la data adoptarii acestor conditii de catre presedintele ANRCTI, furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului vor avea obligatia de a oferi abonatilor lor, la cerere, portabilitatea numerelor geografice sau non-geografice.

Conditiile tehnice si comerciale de implementare a portabilitatii numerelor au fost elaborate in cadrul unui grup de lucru la care au participat, alaturi de reprezentanti ai ANRCTI, specialisti desemnati de furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului care sunt titulari de licente de utilizare a resurselor de numerotatie si care au acordat abonatilor numere din categoria celor portabile.

Portarea numarului se va face numai la cererea abonatului, in momentul in care acesta renunta la serviciile unui furnizor de telefonie destinate publicului si doreste sa semneze un contract cu altul. Realizarea procesului de portare este in totalitate responsabilitatea noii companii de telefonie, care initiaza acest proces, in momentul primirii cererii de portare de la client. Poiectul stabileste si un formular standard pentru cererea de pastrare a numarului. Termenul de finalizare a procesului de portare nu poate depasi, cu unele exceptii, 10 zile lucratoare.

Pentru informarea corecta a utilizatorilor finali cu privire la portabilitatea numerelor, companiile de telefonie au obligatia de a oferi informatii detaliate, clare si actualizate cu privire la serviciul de portabilitate, inclusiv referitoare la tarifele practicate pentru acest serviciu si pentru apelurile realizate catre numerele portate.

Astfel, informarea de catre furnizori se va realiza in doua modalitati: prin serviciul de informatii privind portabilitatea numerelor, un serviciu de relatii cu clientii, oferit cu titlu gratuit, precum si prin publicarea pe pagina proprie de Internet.



Citeste si