26 Martie 2007

Gigantii media se aliaza impotriva YouTube



Doua din cele mai mari grupuri media din lume vor pune la comun continutul video al televiziunilor si caselor producatoare de filme detinute, pentru a contracara amenintarea din partea YouTube, atat din punct de vedere al respectarii drepturilor de autor cat si din punct de vedere al profiturilor spectaculoase inregistrate de YouTube
News Corp si NBC Universal vor lansa in aceasta vara un serviciu care va reprezenta un competitor puternic pentru YouTube, prin oferirea gratis a productiilor TV in varianta integrala precum si prin clipurile muzicale ale tuturor artistilor care au contracte incheiate cu cele doua grupuri. In plus, cei doi giganti media au atras de partea lor si rivalii Google, in a carui posesie se afla YouTube, AOL, MSN si Yahoo fiind de acord distribuie continutul video oferit de News Corp si NBC.

Analistii considera ca noul serviciu va fi un concurent puternic pentru YouTube, deoarece News Corp si NBC vor oferi productii video in varianta integrala si fara a cere o taxa, in timp ce YouTube ofera clipuri a caror durata este in medie de cinci minute. In plus, mai multi furnizori de continut video au dat in judecata YouTube pentru postarea clipurilor fara a detine drepturile de autor, noul serviciu fiind planificat chiar de catre producatorii TV pentru a isi proteja propriile productii.

Directorul de operatiuni al News Corp, Peter Chernin, a declarat potrivit presei internationale, ca noua alianta nu va fi “ucigasul YouTube”, cele doua companii invitand si Google sa se alature News Corp si NBC Universal pentru a pune la dispozitia internautilor productii TV de calitate, respectand legile copyright.

Anuntul vine in contextul in care mai multe grupuri media au actionat YouTube in judecata, cerand despagubiri pentru incalcarea drepturilor de autor. Spre exemplu, Viacom cere in instanta pagube de un miliard de dolari, pretinzand ca aproximativ 160.000 de clipuri care contin materiale video proprii au fost postate pe YouTube fara acordul propriu, acestea fiind vizionate de peste 1,5 miliarde de ori.



Citeste si