9 Mai 2007

Piata de broadband din Romania a crescut cu peste 40% in a doua jumatate a anului 2006

Piata de broadband din Romania a crescut, in a doua jumatate a lui 2006, cu peste 40% fata de prima parte a anului, iar cea mai mare rata de utilizare a fost inregistrata in segmentul rezidential, urmat de segmentul intreprinderilor mici, potrivit unui studiu al IDC, comandat de Cisco Romania

Numarul total de conexiuni broadband a ajuns la 1,042 milioane, la finele lui 2006, dupa ce, la jumatatea anului se inregistrau 730.900 de astfel de conexiuni, potrivit studiului IDC, citat de NewsIn.

Dintre acestea, 84% sunt detinute de clientii rezidentiali (gospodarii), 15,6% de sectorul de afaceri, 0,4% apartin sectoarelor administratie si educatie. Studiul, intitulat, "Barometrul Broadband" se bazeaza pe date de piata actualizate pentru a doua jumatate a anului 2006.

Conexiunea la internet prin cablu este cea mai populara tehnologie de acces pentru clientii rezidentiali, cu 50,8% din numarul total al conexiunilor, urmata de LAN, cu 32,2%, DSL, cu 8,8%, Fixed Wireless (acces radio), cu 1,1%. Alte tipuri de conexiuni sunt prezente in proportie de 7,1%.

In domeniul de business, companiile mici si mijlocii inregistreaza cea mai mare crestere in adoptia tehnologiilor DSL si fibra optica. Numarul utlizatorilor tehnologiei DSL s-a dublat in a doua jumatate a anului 2006. Numarul liniilor inchiriate a scazut, dar acestea sunt folosite in continuare, in special, de catre companiile mari.

Penetrarea broadband in segmentul educational este in crestere, la sfarsitul anului 2006, din cele peste 14.000 de unitati de invatamant din Romania, aproximativ 1.500 de unitati erau conectate la internet prin broadband. in administratia publica, adoptarea solutiilor broadband este relativ scazuta, in principal din cauza lipsei de fonduri pentru programele guvernamentale adresate zonelor rurale.



Citeste si