21 Februarie 2023

Bani din postări pe TikTok: compania face o mutare prin care promite sume mai mari pentru utilizatori



Platforma socială TikTok lansează o versiune beta a unui nou program destinat remunerării creatorilor de conținut. Denumit „Creativity Program”, mutarea e descrisă de presa internațională ca un mod de a rezolva problemele pe care le are mecanismul de plată actual, noua versiune promițând venituri mai mari pentru creatorii de conținut.

Deocamdată, noul program este accesibil doar pentru o parte dintre creatorii de conținut, pe bază de invitație. TikTok nu a precizat deocamdată suma pe care a alocat-o pentru acest program sau criteriile pe care creatorii de conținut trebuie să le respecte pentru a fi acceptați în program, în afară de faptul că trebuie să aibă minim 18 ani. The Information menționează că ar fi necesari 100.000 de urmăritori ca utilizatorul să fie recompensat pentru conținutul său.

Conform Techcrunch.com, compania a precizat că dezvoltarea noului instrument de monetizare vine ca urmare a discuțiilor avute cu creatorii, legate de metodele de obținere a fondului prin intermediul mecanismului lansat în 2020. În momentul respectiv, TikTok promite 1 miliard de dolari pentru creatorii de conținut în următorii trei ani.

Modelul respectiv a fost criticat de o parte dintre creatorii de conținut, care s-au plâns de nivelul scăzut al veniturilor înregistrate pentru video-uri cu milioane de vizualizări.

Wall-street.ro a fost prezentă la conferința de presă organizată anul trecut de TikTok în București. Conform informațiilor oferite de reprezentanții companiei la acel moment, 75% dintre utilizatorii români vin pentru entertainment în aplicație, unde nu sunt dispuși să interacționeze cu rețeaua lor directă de prieteni și persoane cunoscute, ci sunt deschiși să descopere conținut nou.

Sylwia Chada, General Manager of Global Solutions CE la Tiktok, a precizat că utilizatorii petrec, în medie, în jur de 90 de minute pe aplicație în fiecare zi la nivel global. Reprezentanții TikTok nu au oferit cifre concrete legate de numărul utilizatorilor TikTok din România, însă au precizat că au obținut o creștere de 170% din 2020 până în 2022.



Citeste si