7 Iunie 2007

Ask se reinventeaza pentru a rivaliza cu Google si Microsoft

Motorul de cautare Ask s-a relansat intr-o forma noua, diferita, pentru a se apropia de rivalii Google si Microsoft.

Versiunea noua adauga listei de link-uri rezultate la cautare o paleta larga de surse aditionale, incluzand videoclipuri si blog-uri. O schimbare asemanatoare de continut a fostbservata si in cazul gigantului Google incepand cu luna mai.

Specialistii Ask au schimbat atat prima pagina de start, dar si paginile generate in urma cautarilor online. Astfel, interfata initiala a disparut, existand acum posibilitatea de a alege orice fel de background. Fiecare cautare directioneaza spre o pagina divizata in trei coloane. Coloana din stanga permite utilizatorilor sa isi perfectioneze cautarea, utilizand termeni mai specifici.

Oficialii Ask estimeazxa ca, odata cu introducerea acestei facilitati, sa scurteze timpul de cautare si sa ofere informatii cat mai relevante. Potrivit ultimelor cercetari, Ask sustine ca in mod normal utilizatorii trebuie sa incerce de patru ori pana gasesc informatiile pe care le cauta.

Coloana centrala contine o lista cu rezultate si link-uri spre alte site-uri utile, dar si reclame online si optiuni de salvare a paginilor dorite. Coloana din dreapta ofera acces instant catre rezultatele din alte categorii, cum ar fi imagini, blog-uri si videoclipuri.

Analistii au salutat aceste schimbari aduse motorului de cautare Ask, sustinand ca era timpul ca lista celor “zece link-uri albastre” sa fie abandonata. “Acesta este Ask, un jucator de locul patru pe o piata dominata de un singur motor de cautare online”, a precizat unul din analisti, John Battelle.



Citeste si