9 August 2007

Bancile iau cu asalt site-urile de socializare online

Bancile si companiile care acorda credite bancare au penetrat lumea site-urilor de socializare online in cautare de noi clienti. Paginile pe Internet de acest gen, care inregistreaza milioane de utilizatori lunar, s-au transformat in adevarate agore pe teme financiare, dandu-le marilor jucatori bancari oportunitatea de se razboi pe un teren virtual, dar la fel de profitabil ca cel real, informeaza International Herald Tribune.

Consilierea financiara bancara pe Internet are la baza ideea ca oamenilor le este mai usor sa vorbeasca despre propriul portofel cu cineva aflat intr-o situatie similara, mai ales daca isi poate ascunde identitatea. Astfel, ei pot obtine sfaturi, informatii, pareri care ii pot ajuta sa isi administreze mai bine finantele. “Oamenii cauta in comunitatile online motivatie, inteligenta, comparatie cu cei asemenea lor, iar bancile au pierdut din vedere acest aspect al comunitatii”, este de parere Shawn Ward, co-fondator al Geezeo.com, un site care imbina socializarea online cu administrarea veniturilor banesti personale.

Continutul site-urile de profil, precum Facebook, Del.icio.us sau Wikipedia, se concentreaza pe diferite aspecte ale finantelor, insa conceptul care sta la temelia tuturor este ca oamenii le pot folosi pentru a-i ajuta pe semenii lor sa gaseasca noi modalitati de economisire a banilor sau de achizitii cat mai avantajoase. “Stiu foarte multe despre greselile pe care le fac oamenii cand este vorba despre bani. Daca am datorii, pot sa discut cu alte persoane datoare ca mine, fara sa ma simt jenat”, crede Cary Carbonaro, directorul executiv al Family Financial, o firma de planificare a administrarii finantelor.

Pe de alta parte, unii utilizatori sunt sceptici, temandu-se de riscurile pe care le presupun confidentialitatea, securitatea, dar si dubioasele beneficii care decurg din aceasta educare a maselor in domeniul finantelor. Site-urile de profil aflate la inceput trebuie, in primul rand, sa castige increderea utilizatorilor, asigurandu-i ca sofware-ul lor nu poate fi victima hackerilor si ca informatiile privind propriile finante nu vor ajunge la comercianti. Cu toate acestea, antreprenorii internautici sunt convinsi de beneficiile consultantei financiare online, mai ales ca este dezinteresata si nu costa nimic.

Noile companii de consultanta financiara online vor construi o nisa destul de profitabila, site-urile de profil urmand sa inregistreze peste 2 milioane de utilizatori pana la sfarsitul lui 2007. In termen de 10 ani, numarul acestora va creste la 16 milioane, potrivit unui recent raport de banking online.



Citeste si