13 August 2007

Radioul online castiga audienta si bani din publicitate

Succesul modest pe care l-a inregistrat radioul difuzat prin internet in Statele Unite a atras atentia reprezentantilor industriei muzicale, care incearca sa stranga venituri mai mari din drepturile de autor, posturile care transmit online se dezvolta numeric, iar unele voci sustin ca ar putea depasi printre altele radiourile HD (sistem hibrid, creat de iBiquity Digital Corporation, in care semnalele digitale sunt transmise impreuna cu undele analoage).

Radioul difuzat prin internet va genera venituri din anunturi publicitare de 19.7 miliarde de dolari in 2020, egal cu cel obtinut de radiourile terestre in 2006, arata un raport realizat de compania Bridge Ratings.

Chiar daca americanii nu inteleg prea bine ce inseamna radio HD (aproximativ 20 de procente dintre tinerii cu varste cuprinse intre 12 si 24 de ani sunt la curent cu aceasta metoda de transmisie, iar procentele scad pe masura ce varstele respondentilor cresc), acestia sunt totusi interesati in adoptarea posturilor, astfel ca, pentru anul 2015, Bridge Rating estimeaza aceste posturi vor avea aproximativ cinci milioane de ascultatori. Radioul prin internet va avea in aceeasi perioada aproximativ 200 de milioane de ascultatori, conform Bridge Ratings.

Materialele publicitare difuzate pe posturile de radio transmise prin internet ar trebui sa genereze venituri de circa 500 milioane de dolari in 2007, ajungand pana la 7,8 miliarde in anul 2015. Previziunile agresive pentru radioul prin internet ar putea fi amenintate de disputele dintre casele de productie si furnizorii de radio asupra drepturilor de autor pentru continutul difuzat, sunt de parere analistii eMarketer.

“Proprietarii de continut sunt constransi pentru venituri si vor lupta cu orice se sustrage de la acest venit”, a declarat Paul Verna, senior analist pentru eMarketer. “In acelasi timp, daca nu exista radiodifuzorii care folosesc internetul, nu exista venituri”, a completat acesta.

Companiile traditionale se radio nu gasesc suficiente resurse pentru a dezvolta continutul new media si au nevoie de o strategie de tranzitie pentru publicul viitor, care are acum varste cuprinse intre 10si 24 de ani, se mai arata in raportul Bridge Ratings.

Bridge Ratings a condus cercetarea studiind 3179 de consumatori cu varste peste 12 ani in perioada iunie-iulie a anului 2007 si a analizat acceptarea posturilor care emit online fata de radioul HD.



Citeste si