27 Septembrie 2007

Pretul camerelor foto digitale va scadea pana la 191 de dolari in 2011



Pretul camerelor foto digitale va scadea in America de Nord de la 298 de dolari, cat valora un dispozitiv in 2006, pana la 191 dolari in anul 2011, potrivit companieide analiza a pietei InfoTrends.

Oficialii companiei au estimat anterior ca vanzarile de camere foto digitale vor atinge un punct maxim in 2007 sau in 2008, dar acum asteapta continuarea cresterii si in anul 2010.

“Scaderea pretului se realizeaza mai repede decat cresc vanzarile”, a spus Ed Lee, director InfoTrends, completatnd ca ieftinirea ar putea fi unul dintre motivele pentru care cresc vanzarile. In plus, datorita scaderii preturilor oamenii au inceput sa cumpere camere foto pentru a le utiliza exclusiv, fara sa le foloseasca in comun cu ceilalti membrii ai familiei, a mai spus directorul.

“Vedem o tendinta catre un om, un aparat foto digital”, a spus Lee. “In trecut camerele foto cu film erau bun in gospodarie si toata lumea o folosea. Dar odata cu sosirea telefoanelor mobile si a MP3 player-elor, oamenilor le place sa aiba propriile produse”, considera Ed Lee. Prin urmare numarul de aparate foto a crescut in gospodariile americane de la 1,4 in 2006, la 1,5 in luna septembrie a acestui an, potrivit InfoTrends.

O cercetare a companiei realizata data publicitatii in luna august arata ca piata din Europa de Vest vanzarile de camere foto digitale inregistreaza scaderi, iar inlocuirea aparatelor devine coceptul cheie in cresterea viitoare. Clientii care se orienteaza in fucntie de pret atunci cand aleg un astfel de aparat vor intra in 2007 pe segmentul de inlocuire a camerelor digitale cautand cel mai bun pret pentru cerintele lor, in locul design-ului avangardist.

“Vanzatorii vor fi obligati sa ia in considerare ceea ce motiveaza fiecare dintre aceste segmente sa cumpere camere noi, sa faca mai multe fotografii si sa faca mai mult cu imaginile pe care le captureaza”, a comentat Stewart Murdoch, Associate Director pentru InfoTrends,adaugand in acest fel vanzatorii pot sa isi indrepte produsele catre clientii carora li se portivesc cel mai bine.



Citeste si