19 Octombrie 2007

Clasamentul mondial al producatorilor de PC-uri in T3



Vanzarile de PC-uri (desktop, notebook, ultraportabile si servere x86) au crescut la nivel mondial in trimestrul al treilea al anului 2007 cu 15,5 procente, potrivit IDC (International Data Corporation), cresterea cea mai mare fiind notata in zona EMEA (Orientul Mijlociu si Europa de Est), unde s-a inregistrat o cerere ridicata pentru calculatoare portabile.

“Cererea pentru PC-uri portabile in toate regiunile continua sa propulseze piata de PC-uri intr-un ritm remarcabil si deschide calea unui trimestru patru foarte puternic”, a spus Loren Loverde, director IDC Worldwide Quarterly PC Tracker.

“Scaderea costurilor, competitia agresiva dintre vanzatori si cresterea cheltuielilor comerciale in toate regiunile impreuna cu rata relativ scazuta de penetrare a calculatoarelor si cresterea veniturilor consumatorilor in tarile in curs de dezvoltare vor sustine cresterea (vanzarilor de calculatoare) in urmatorii ani”, sustine Loverde.

Hewlett Packard (HP) se mentine in topul vanzatorilor la nivel global cu o crestere de 30% fata de perioada similara a anului trecut si o cota de piata de 19,6 procente. HP a inregistrat in al treilea trimestru al acestui an 13,09 milioane de unitati vandute la nivel mondial.

Dell ramane in continuare pe locul al doilea mondial intre vanzatorii de PC-uri, chiar daca si-a imbunatatit semnificativ cresterea in EMEA si in Asia/Pacific(excluzand Japonia), arata IDC. Rezultatele in Statele Unite si in Japonia nu au fost la fel de bune, astfel ca, la nivel mondial crestrea, Dell este calculata la 3,8 procente pentru trimestrul al treilea fata de aceeasi perioada a anului 2006 si peste 10 milioane de unitati vandute. Dell a avut in trimestrul trei 15,2% cota de piata.

Lenovo a inregistrat o crestre solida, de aproape 23%, un volum de vanzari de peste 5,5 milioane unitati la nivel global, avand in trimestrul al treilea o cota de piata de 8,2%.

Pe ultimele pozitii in topul primilor cinci vanzatori de PC-uri realizat de IDC se situeaza Acer, cu 5,4 milioane unitati vandute si cota de piata 8,1% si Toshiba, cu 2,9 milioane unitati comercializate si 4,4% din piata de profil.



Citeste si