4 Decembrie 2007

Mutare strategica pe piata Web 2.0 din Rusia

Compania producatoare de software si programe pentru bloguri, Six Apart (6A), a vandut reteaua sociala LiveJournal catre compania ruseasca SUP, informeaza BBC. Valoarea tranzactiei nu a fost data publicitatii.

SUP, compania internationala de media online, opera versiunea in limba rusa a retelei sociale inca din luna octombrie a anului 2006 si planuieste sa deschida un birou in San Francisco, de unde sa monitorizeze evolutia LiveJournal, sustine Business Week.

“Suntem o companie <din restul lumii>”, a spus Andrew Paulson, CEO-ul SUP. “Consideram ca exista oportunitati majore de crestere in exteriorul Americii de Nord”, a completat acesta.

Reprezentantii SUP au declarat ca, de la preluarea versiunii locale a retelei sociale online, numarul vizitatorilor aproape s-a dublat, ajungand 1,35 milioane. Aproximativ 523.000 dintre conturile rusesti sunt considerate bloguri active, reprezantand aproape o treime din utilizatorii activi de LiveJournal, informeaza Business Week.

In ciuda cresterii pe care a inregistrat-o LiveJournal in Rusia in ultimii ani, cea mai mare piata este reprezentata in continuare de Statele Unite, unde site-ul este insa concurat de nume mai mari ale internetului, ca Facebook sau MySpace.

Astfel, in luna octombrie, LiveJournal a atras 3,9 milioane de utilizatori din Statele Unite, in timp ce MySpace a inregistrat 72 milioane milioane, iar Facebook 32,9 milioane de utilizatori, potrivit statisticilor comScore Media Metrix. Reprezentantii SUP considera ca datele furnizate de comScore Media Metrix subestimeaza audienta site-ului, mai scrie BBC.

Serviciul de blogging TypePad si pachetul de software Movable Type sunt cele mai cunoscute produse marca Six Apart. LiveJournal, reteaua sociala vanduta catre SUP, a fost deschisa in 1999 de catre Brad Fitzpatrick.



Citeste si