4 Februarie 2008

Sharp, crestere de 5,5% a profitului operational

Grupul nipon Sharp Corp. a raportat o crestere de 5,5% a profitului operational obtinut in al treilea trimestru fiscal, conform asteptarilor pietei, datorita performantelor solide ale diviziei producatoare de ecrane plate.

Profitul operational al Sharp s-a ridicat la 51,99 miliarde yeni in intervalul octombrie - decembrie 2007, in crestere fata de nivelul de 49,28 miliarde yeni, inregistrat in aceeasi perioada a anului trecut.
Analistii chestionati de Reuters mizau pe o performanta de 52,2 miliarde yeni.

Profitul net al Sharp a crescut cu 3,8%, la 29,6 miliarde yeni, pe vanzari de 921,2 miliarde yeni, in crestee de 12,3%.

Contractia ofertei pe piata globala a ecranelor plate a sporit performanta diviziei Sharp specializata pe productia de ecrane cu cristale lichide (LCD), in ciuda faptului ca segmentul de celule solare a fost afectat de cresterea pretului la silicon policristalin.

Sharp, al treilea producator de televizoare cu ecran LCD din lume, in urma grupurilor Samsung Electronics si Sony Corp, si-a reitrat perspectivele anuale, ce depasesc asteptarile pietei.

Compania nipona mizeaza pe un profit operational de 190 miliarde yeni (1,8 miliarde dolari) pentru anul fiscal ce va lua sfarsit in martie 2008, in crestere fata de nivelul de 186,53 miliarde yeni obtinut in anul fiscal precedent si peste asteptarile pietei, de 182,5 miliarde yeni.

"La prima impresie, cresterea Sharp pare destul de redusa fata de nivelurile din trecut si fata de performantele Panasonic", a declarat analistul sef al Fukoku Capital Management Inc, Sohichi Yamazaki, referindu-se la cresterea trimestriala de 22%, inregistrata de rivalul Matsushita Electric Industrial Co Ltd, companie mama a Panasonic.

"Sharp are nevoie sa gaseasca mai multi producatori de televizoare carora sa le livreze ecranele pe care le produce, cum a facut in cazul Toshiba", a declarat acesta.

Intr-o incercare de a concura cu rivalii de dimensiuni mai mari, Sharp construieste acum in vestul Japoniei cea mai mare uzina producatoare de ecrane LCD din lume, insa temperarea ritmului de crestere economica in Statele Unite ale Americii, o piata cheie pentru televizoarele cu ecran plat cu diagonala mare, a afectat perspectivele companiei.

Sharp anuntase in decembrie 2007 ca a semnat un acord privind livrare de ecrane LCD catre Toshiba Corp, obtinand astfel un client major si stabil.



Citeste si