1 Aprilie 2008

Apple, brand-ul cu cel mai mare impact la public in SUA

Apple a fost desemnat brand-ul cu cel mai mare impact asupra consumatorilor din intreaga lume, iar Microsoft si brandul national al SUA sunt pe lista celor care au nevoie sa fie schimbate, potrivit unui studiu realizat de publicatia electronica Brandchannel.com pe 2.000 de respondenti, intre 24 februarie si 9 martie.

Cercetarea oraganizata de publicatia electronica le cerea respondetilor sa identifice marcile cu cel mai mare impact asupra vietii fiecaruia si sa explice cum le influenteaza acestea comportamentul si perspectivele asupra lumii si nu tine cont de valoarea financiara a brandului.

Apple a obtinut cele mai multe voturi in sase categorii, printre care brandul cel mai inspirator si cel fara care nu se poate trai.

“Apple a castigat cu siguranta inimile si mintile conducand cele mai multe dintre categorii. Altele, printre care si brandul national al Statelor Unite, au mare nevoie de ajutor pentru rebranding, potrivit cititorilor nostri”, a declarat editorul publicatiei, Jim Thompson.

Microsoft si Google sunt alte branduri din industria IT care s-au regasit printre alegerile respondetilor.
Microsoft, gigantul producator de software din Redmont, a obtinut pozitia a doua la categoria branduri care, daca ar fi aparut acum 100 de ani, ar fi revolutionat lumea, cu 10,4% din voturi. Compania se afla, insa, pe primul loc in categoria marcilor cu care nu sunt de acord cititorii si a fost nominalizata si in topul celor care trebuie sa treaca printr-un proces de rebranding.

Google s-a apropiat mai putin de podiumul preferintelor cititorilor de la Brandchannel.com, obtinand doua locuri patru, la categoria marcilor fara care nu se poate trai, respectiv la categoria brandurilor inspiratoare, si doua locuri trei, pentru brandul care, daca ar fi aparut acum 100 de ani, ar fi revolutionat lumea, respectiv pentru brandul langa care ar sta la o petrecere 3,7% dintre cei 2.000 de respondenti.

Peste 19% dintre cei care au raspuns sondajului considera ca nu exista un brand cu adevarat ecologic, in ciuda campaniilor puse la cale de companii.



Citeste si