Sony investeste 17 mld. dolari ca sa devina lider pe piata televizoarelor LCD
De asemenea, compania doreste sa majoreze vanzarile de echipamente video de inalta definitie.
Compania, care vinde console de jocuri PlayStation 3 si aparate de fotografiat digitale Cyber-shot, a anuntat ca vrea sa-si dubleze veniturile din pietele emergente precum Brazilia, Rusia, India si China, la 2.000 miliarde yeni (11,8 miliarde euro), ca parte a unei noi strategii pe trei ani, pana in martie 2011.
Sony vrea sa majoreze randamentul capitalurilor proprii la 10%, fata de aproximativ 6% in ultimii trei ani, si sa atinga o marja a profitului operational de 5%, prevazuta intr-un plan anterior. Aceasta a atins 4,2%, la sfarsitul lui martie.
Nivelul curent al randamentului capitalurilor proprii Sony este foarte redus, in comparatie cu cel al concurentilor Samsung Electronics, cu 14%, si Philips Electronics, cu 23%.
"Tinta arata ca Sony relizeaza faptul ca ar putea deveni o tinta de preluare daca nu majoreaza randamentul capitalurilor proprii la cel putin 10%", a declarat Mitsushige Akino, un expert din cadrul Ichiyoshi Investment Management.