16 Iulie 2008

Microsoft vrea sa atraga atentia cu Xbox 360

Microsoft spera sa atraga atentia noilor consumatori prin platforma Xbox 360, care se axeaza pe jocuri sociale si care urmareste sa sparga toate topurile in materie de gaming, informeaza BBC.

La summit-ul jocurilor video, E3, gigantul Microsoft a anuntat ca va regandi sistemul de jocuri online Xbox Live, imbogatind variantele si comunitatile de gameri.

Scopul celor de la Microsoft este de a plasa Xbox 360 in “mijlocul livingului fiecarei case”, dupa cum afirma Don Mattrick, vicepresedinte pentru Departamentul de Entertainment Microsoft.

Cu toate acestea, planurile de reducere a preturilor la console nu a scazut asa cum se preconiza initial.

Totusi, se estimeaza faptul ca Xbox 360 se va vinde in urmatorii ani mai bine decat s-a vandute PlayStation 3 in intreaga lume.

Totodata, industria jocurilor video, ca intreg, se va mentine si va ajunge chiar sa depaseasca atat piata muzicala, cat si industria filmelor.

“Se stia ca intr-o anume zi, industria noastra va deveni cea mai mare forma de entertainment din lume. Acea zi se pare ca a sosit. Astazi, industria noastra apartine tuturor”, a declarat Mattrick.

In momentul de fata, “jocurile reprezinta elementul de baza pentru toate industriile, influentand nivelul investitional, cheltuielile, dar si veniturile care sunt obtinute intr-o ramura sau alta”, a adaugat acesta.

In incercarea de a rivaliza cu succesul pe care l-a obtinut Nintendo Wii, Microsoft a anuntat aparitia unor noi serii de jocuri si servicii care sa atraga audiente din ce in ce mai mari, arata BBC.

Recrearea platformei Xbox Live preia cateva din caracteristicile sistemului Nintendo, dintre acestea facand parte si avatarurile individuale ale utilizatorilor (jucatorilor), pe care competitorul sau le-a adoptat pentru personajele Mii.

Compania a mai subliniat faptul ca va fi lansat un joc social de karaoke, numit Lips, care urmareste sa depaseasca succesul pe care l-a avut Singstar al PlayStation. Cu toate ideile de rebranduire a platformei Xbox inspirate de la concurenta, totusi, Microsoft neaga ca ar copia produsele si serviciile pe care le detin cei de la PlayStation.

“Nu pretindem inventarea jocurilor muzicale sau a avatarelor. Insa inovam aceste jocuri, aducandu-le o nota de noutate, care sa le propulseze la urmatorul nivel”, a declarat Shane Kim, director de strategie si dezvoltare Xbox.

De asemenea, compania a mai scos pe piata si Xbox Live PrimeTime, un serviciu nou de quiz-uri. Jocul a fost dezvoltat in parteneriat cu gigantul TV Endemol.

“Aceasta este o noua categorie de jocuri, creata special pentru intreaga familie”, a mentionat John Schappert, director Xbox Live.

Fable II, dezvoltat de creatorul britanic Peter Molyneux va fi scos pe piata in octombrie, iar Gear of War 2, al creatorului din Statele Unite Epic va fi eliberat publicului in noiembrie, pentru ca ultima varianta a Final Fantasy, Final Fantasy III, sa iasa pe platforma Xbox 360 in anul urmator.



Citeste si