15 Octombrie 2008

O companie de soft-uri lanseaza un program care raspunde la telefon in timpul sofatului



Aegis Mobility, o companie canadiana de soft-uri, a anuntat lansarea unui program care va detecta daca telefonul mobil se afla in miscare in masina, iar astfel soferii nu vor mai fi nevoiti sa raspunda la telefon in timp ce conduc, scrie presa internationala.

Aegis Mobility descrie DriveAssist ca “o tehnologie avansata de management al apelurilor” care creeaza o secretara personala virtuala pentru a intercepta apeluri sau mesaje text menite telefoanelor mobile aflate in miscare. Astfel, inventatorii acestui soft spera sa reduca numarul accidentelor cauzate de vorbitul la celular in timpul mersului.

Soft-ul DriveAssist detecteaza cand telefonul se afla in miscare in automobil, iar apoi le spune celor care au initiat apelul ca persoana pe care incearca sa o contacteze se afla la volan. Initiatorii apelurilor sunt invitati sa lase un mesaj sau un numar de reapelare.

De asemenea, serviciul ii va informa pe cei care initiaza apelurile, de exemplu parintii sau angajatorii, unde se afla persoana cu care vor sa vorbeasca, folosind tehnologia de navigare prin satelit sau de orientare bazata pe turnurile de semnal, dar si prin tehnologia Wi-Fi daca telefonul este dotat cu o antena de acest tip. Soft-ul Aegis va functiona pe telefoane dotate cu sistemele de operare Windows Mobile, dar si pe telefoane care folosesc sistemul de operare Symbian, cum ar fi Nokia si Sony Ericsson.

DriveAssist este negociat de furnizorii de telecom pentru a face serviciul disponibil in abonamentele lunare de baza, iar pretul pentru acest soft se va situa intre 10 si 20 dolari per luna pentru o familie. In mod neobisnuit pentru piata soft-urilor pentru celulare, Aegis introduce DriveAssist in parteneriat cu o companie de asigurari din Statele Unite, Nationwide Mutual Insurance.



Citeste si