31 Octombrie 2008

CEO-ul Orange: Vom asista la consolidari pe piata telecom

Orange Romania, cel mai mare operator de telefonie mobila de pe piata romaneasca, a afisat un salt al veniturilor de 8% in primele noua luni, insa cresterea a fost mai lenta, pe o piata de comunicatii ce va inregistra in continuare un avans, insa acesta va fi mai lent decat in anii precedenti.

Anul viitor, telecomul isi va incetini cresterea

Anul viitor piata de telecomunicatii va inregistra o crestere lenta din cauza crizei economice care va afecta intreg sectorul IT&C.

“Ultimele estimari privind cresterea economica a Romaniei de anul viitor indica o tendinta de scadere accentuata comparativ cu 2008, ceea ce inevitabil ar afecta si cresterea sectorului IT&C, asa cum se intampla in majoritatea sectoarelor industriale. Piata de comunicatii din Romania va inregistra in continuare cresteri, insa acestea vor fi mai lente decat in anii precedenti”, a declarat a declarat Richard Moat, CEO Orange Romania.

Potrivit acestuia, piata de comunicatii este deja foarte fragmentata datorita aparitiei unui numar de operatori prea mare comparativ cu resursele existente in piata.”Avand in vedere timpurile dificile pe care le traversam, cel mai probabil vom asista deja incepand de anul viitor la consolidari”, a mai declarat CEO-ul Orange Romania.

Operatorul spera sa compenseze scaderea business-ului pe voce din cauza tarifelor tot mai mici cu dezvoltarea masiva a serviciilor de date.

"Continuam sa inregistram rezultate bune de care suntem multumiti, insa rata de crestere de anul acesta a incetinit in urma reglementarilor privind scaderea tarifelor de terminare a apelurilor si a tarifelor de roaming. Suntem increzatori, insa, ca vom compensa aceasta tendinta prin cresterea gradului de adoptie a serviciilor Orange de date mobile care contribuie la eficientizarea activitatii companiilor in aceasta perioada dificila, ceea ce va genera rezultate pozitive atat pentru noi, cat si pentru clientii nostri", a mai declarat Moat

Majoritatea clientilor realizeaza consumuri medii si mici

Cea mai mare parte a utilizatorilor de telefonie mobila realizeaza consumuri medii si mici, iar orice crestere a puterii economice se reflecta in business-urile operatorilor.

“Cresterea consumului de voce mobila este direct legat de starea economica a tarii si mai ales de puterea de cumparare a clientilor. In toata piata de telecom din Romania, datorita structurii rural/urbane si a veniturilor limitate ale unei parti importante statistic din populatie, exista un segment reprezentativ de clienti cu consumuri medii si mici. O data ce parte dintre acestia dobandesc venituri mai stabile, aceasta se reflecta imediat si in consumul de minute“, a mai spus Richard Moat.

Potrivit acestuia, vocea mobila reprezinta produsul de baza in telefonia mobila si segmentul principal din care provin veniturile Orange.” In contextul in care preturile pe serviciile de voce sunt foarte scazute in Romania, cresterea veniturilor pe baza vocii este foarte dificila, cresterile realizandu-se in acest stadiu de dezvoltare mai mult datorita serviciilor de date mobile“, a mai spus Richard Moat.

Avansul pe serviciile broadband din 2009 va fi asemanator cu cel de acum

Orange are aproximativ 1.146.000 de clienti broadband, o majorare cu 127% fata de trimestrul al treilea al anului trecut, iar pentru anul viitor operatorul estimeaza ca rata de crestere va fi asemanatoare.

“Rata de crestere pe date mobile anul viitor va fi similara cu cea de anul acesta, pentru ca piata de braodband ofera un potential inca foarte mare. Recent am redus tarifele la serviciile de date mobile pentru a le face mai accesibile unui segment mai mare de populatie. Ne propunem sa mentinem oferte competitive in piata. Pentru acest lucru intentionam sa oferim un portofoliu construit atat pentru segmentul rezidential, cat si pentru segmentul business”, a mai spus oficialul Orange Romania.

Operatorul va continua sa investeasca masiv in acoperirea 3G, bazata pe HSDPA cu 7,2 Mb/s, fara a neglija acoperirea 2G, pe care o vor extinde in localitati din zona rurala - peste 400 de localitati, dintre care peste 100 de orase si municipii. Gradul de acoperire va depasi la sfarsitul anului 50% din populatie.

10.6 milioane de clienti pana la sfarsitul lui 2008

La data de 30 septembrie 2008, Orange Romania avea 10.208.000 de clienti, in crestere cu 10% fata de perioada similara a anului precedent, iar pana la sfarsitul anului estimeaza ca va avea un portofoliu de 10,6 milioane de clienti.

“La 10 ani de la inceperea operatiunilor sale in Romania, Orange a atins anul acesta pragul de10 milioane de clienti. Speram ca pana la sfarsitul anului numarul de clienti sa se ridice la 10,6 milioane”, a mai spus Richard Moat.

Orange Romania a realizat in primele noua luni ale anului venituri de 977 de milioane de euro, reprezentand un avans de 8% fata de perioada simlara a anului trecut. Veniturile operatorului si-au incetinit cresterea fata de anii trecuti din cauza ratei de penetrare a serviciilor de voce.

Venitul mediu pe utilizator a scazut de la un trimestru la altul

Venitul mediu pe utilizator (ARPU- avarage revenue per user) a cunoscut o usoara scadere de la un trimestru la altul. In primele trei luni ale acestui an Orange a afisat un ARPU de 127 euro pe utilizator, in trimestrul doi a fost inregistrat un venit mediu pe utilizator de 124 euro, urmand ca in trimestrul trei ARPU sa ajunga la 122 euro.

“Piata locala a telecomunicatiilor mobile este deja o piata matura si extrem de competitiva, iar diminuarea venitului mediu pe utilizator este un fenomen firesc care va continua. Ofertele de servicii care conduc la scaderea accentuata a tarifelor de retail pana aproape de 0 centi si subventiile aplicate telefoanelor mobile vor continua sa erodeze ARPU, insa credem ca balanta va fi echilibrata de cresterea gradului de adoptie a serviciilor Orange de internet mobil”, a mai spus Richard Moat.

Principalii competitori ai Orange pe piata romaneasca sunt Vodafone, Cosmote , RCS-RDS si Zapp.



Citeste si