3 Noiembrie 2008

Google si Yahoo ar putea renunta la acordul de publicitate

La jumatatea saptamanii viitoare cei doi giganti din sfera web, Google si Yahoo, ar putea anunta decizia de abandonare a acordului privind publicitatea din cautari, scrie Wall Street Journal, citand persoane apropiate situatiei.

Pana acum, cele doua companii de Internet nu au reusit sa ajunga la un acord cu Departamentul American de Justitie pentru a implementa parteneriatul lor de cautare sponsorizata.

La inceputul acestei luni, companiile au anuntat decizia de a prelungi implementarea controversatului acord, dupa ce desfasurarea discutiilor cu regulatorii a inaintat greu.

Acordul, care ii permite companiei Google sa vanda anunturi pe unele spatii de publicitate ale Yahoo, a primit critici dure din partea companiilor de publicitate, care se tem ca dupa aceasta decizie preturile vor exploda.

Potrivit comScore, in luna august, Google si Yahoo detin mai mult de 80% din piata de cautari web.

Dupa ultima intalnire cu Departamentul de Justitie, companiile ar putea decide sa se retraga sau sa anunte o rezolutie de ultim moment, pentru saptamana viitoare, scrie Wall Street Journal.

Purtatorul de cuvant al Yahoo, Tracy Schmaler, a declarat ca se poarta in continuare discutiile dintre cele doua companii, iar ei negociaza cu regulatorii.

“Suntem convinsi ca acest acord va intari pozitia competitiva a Yahoo in publicitatea online si va conduce la crearea unei calitati mult mai bune a Yahoo pe piata pentru companiile de publicitate , publisher-i si utilizatori”, a declarat Schmaler in comunicatul de presa.

Purtatorul de cuvant al Google, Adam Kovacevich, a declarat ca firma sa continua sa aiba “discutii cooperative” cu Departamentul de Justitie.

“Suntem increzatori ca acest aranjament este benefic pentru competitie, dar nu vom da detalii despre proces”, a declarat Kovacevich in comunicatul de presa.

Yahoo a abordat acordul cu Google ca o modalitate de a se apara de oferta propusa de Microsoft.

Veniturile Yahoo din asezarea reclamelor Google de-a lungul rezultatelor de cautare ar putea creste de la 250 milioane dolari la 450 milioane dolari in primul an de la incheierea acordului, au anuntat companiile in iunie.

Separat, Yahoo a inaintat discutiile cu Time Warner despre cumpararea de continut si operatiuni de publicitate pentru intreaga unitate AOL, a declarat o sursa apropiata situatiei.



Citeste si