11 Decembrie 2008

Lenovo profita de criza si iese la cumparaturi



Al patrulea producator de PC la nivel global, Lenovo Group, a confirmat inceperea discutiilor preliminare pentru posibile investitii sau achizitii, la o zi dupa ce actiunile au crescut in urma unor speculatii legate de o posibila tranzactie, scrie presa internationala.

Ca si rivalii sai din industrie, Lenovo se confrunta cu o scadere a cererii pentru produsele sale dupa ce economia globala a incetinit, iar consumatorii casnici si companiile au redus cheltuielile pentru IT.

Lenovo detine o importanta rezerva de bani si a anuntat ca este deschisa catre achizitii pentru o consolidare in industria de PC-uri, insa nu a dat numele partilor cu care se afla in discutii si a anuntat ca la aceasta ora nu exista negocieri formale.

Recent, presa braziliana a anuntat ca atat Lenovo, cat si Dell, compania rivala, sunt interesate de cel mai mare producator de computere din Brazilia, Positivo Informatica (PI).

De asemenea, divizia de PC-uri a Fujitsu-Siemens este o alta companie aflata pe lista de cumparatori ai Lenovo.

“Directorii au confirmat ca Lenovo a avut anumite discutii preliminare cu companii independente privitor la potentiale investitii si achizitii”, a declarat presedintele Lenovo, Yang Yuanqing.

“Este o oportunitate pentru Lenovo sa cumpere actiuni in afara tarii. Detine un nivel ridicat de finante, dar sincronizarea sa este ingrijoratoare deoarece piata este foarte prudenta”, a declarat Ben Kwong, KGI Asia.

Lenovo ar putea finanta achizitia PI din bani proprii, evitand dezordinea din pietele financiare, avand in vedere ca are venituri nete de 1,5 miliarde dolari, iar valoarea actuala a companiei este de 215 milioane dolari, anunta compania de cercetare Daiwa.

Potrivit JP Morgan, Lenovo este de ceva vreme in cautare de achizitii pentru a-si atinge targetul sau de crestere.

“Asadar, daca pretul este corect, Lenovo este dispusa sa plateasca in plus pentru o achizitie”, a declarat analistul JP Morgan, Charles Guo, adaugand ca, potrivit criteriilor Lenovo, orice companie-tinta ar trebui sa fie printre jucatorii regionali si sa aiba vanzari mai mari de 2 milioane de PC-uri.

Guo a declarat ca pozitia financiara a Lenovo poate sa se deterioreze la 700-800 de milioane dolari in urmatoarele luni, dar ramane un nivel confortabil pentru achizitiile mai mici.

La inceputul acestui an, Lenovo a postat o scadere a profitului trimestrial de 78% pana la 23,44 milioane dolari, sub previziuni, si a avertizat ca perspectivele companiei sunt sumbre.

Cota de piata combinata intre Lenovo si PI ar putea fi de aproximativ 7,9%, a declarat Daiwa, nu destul pentru a ajuta Lenovo sa micsoreze diferenta dintre ei si Acer.



Citeste si