22 August 2005

Modalitatea de facturare - principala plangere a clientilor Romtelecom

Cele mai multe reclamatii au venit, in general, pe abonamentul standard cu 60 de minute incluse. De asemenea, reclamatiile s-au referit si la deconectarea posturilor telefonice fara anuntarea in prealabil, ca urmare a unor lucrari sau la folosirea unui curs gresit de schimb valutar pe factura.

Potrivit Romtelecom, numarul de plangeri a inregistrat o descrestere in ultimii patru ani, de peste cinci ori. Daca in 2000 se inregistrau peste 130.000 de plangeri, in 2004 au fost inregistrate aproximativ 25.000.

Conform datelor furnizate de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) de la inceputul anului si pana in prezent au fost primite 406 de reclamatii la adresa Romtelecom, 10 la sediul ANPC iar 396 in tara.

Fata de datele din perioada similara din 2004 numarul reclamatiilor a crescut cu 100, de la 306 in 2004, la 406 in 2005.

De asemenea si gradul de finalizare a apelurilor in ceea ce priveste relatia cu clientii s-a imbunatatit considerabil de la 75 la suta in decembrie 2003 la 91 la suta la sfarsitul anului 2004.

Oficialii Romtelecom afirma ca si durata medie a timpului de asteptare pentru instalarea unei linii din momentul depunerii crererii si pana in momentul functionarii, in conditiile in care exista solutie tehnica definita, este de aproximativ sase zile fata de noua zile in 2004.

In ultimii doi ani reteaua Romtelecom a fost modernizata, luna iulie 2005 fiind prima luna din care nu mai functioneaza nici o centrala manuala, intregul proces fiind automatizat.

La inceputul acestui an Romtelecom a primit certificatul de conformitate cu ISO 9001.2000 pentru "Instalarea si Intretinerea de echipamente PABX si solutii integrate", iar in iulie 2005 certificate pentru serviciile de date si Internet.



Citeste si