30 Martie 2009

Google va disponibiliza 200 de angajati



Google va concedia 200 de angajati ai diviziilor globale de vanzari si marketing, ceea ce arata ca si gigantul in cautari online care domina publicitatea din acest segment nu este imun la criza financiara, scrie The Guardian.
Aproape 100 de angajati vor fi disponibilizati de la operatiunile Google din Statele Unite.

Compania americana, care are 20.000 de angajati, se afla la a treia runda de concedieri din acest an in personalul sau de 20.000 de angajati, a anuntat ultimele reduceri pe blogul sau oficial.

“Google a crescut foarte repede intr-o perioada foarte scurta de timp”, a declarat vice-presedintele diviziei de vanzari globale si dezvoltare, Omid Kordestani. “Cand companiile cresc atat de repede este aproape imposibil sa mearga totul bine si cu siguranta apar probleme. In anumite arii am creat organizatii suprapuse care nu doar reproduceau efortul dar si complicau procesul de decizie. Aceasta a facut echipele noastre mai putin eficiente decat ar fi putut fi. In plus, am investit in unele arii pentru a ne pregati in fata tendintelor de crestere pe care le-am cunoscut la momentul respectiv”, a mai adaugat acesta.

Kordestani a declarat ca Google a identificat faptul ca “recesiunea face sincronizare mai dificila pentru interesul utilizatorilor”.

“Am avut in vedere diferite optiuni, dar in ultima instanta am decis sa restructuram organizatiile noastre cu scopul de a imbunatati eficienta ca afacere”, a adaugat acesta. “Vom da fiecarei persoane timp pentru a incerca sa gaseasca o alta pozitie la Google, precum si suportul de concediere, oferind pachete de compensare pentru cei care parasesc compania”, a declarat Kordestani.

In ianuarie, Google a concediat 100 de persoane din departamentul recrutare, iar in ultima luna 40 de pozitii au disparut odata cu inchiderea diviziei de publicitate prin radio.

In aprilie anul trecut Google a disponibilizat 300 de angajati din operatiunile americane ale DoubleClick, reteaua de publicitate online de tip display, pe care a achizitionat-o cu 3,1 miliarde dolari.

In primul trimestru Google a afisat un profit trimestrial ce a depasit estimarile analistilor, in contextul in care tot mai multe companii au utilizat Internetul pentru promovarea de produse.

Profitul net a fost de 382,4 milioane dolari, sau 1,21 dolari/actiune, in comparatie cu cele 1,2 miliarde de dolari, sau 3,79 dolari/actiune, cifre obtinute in 2007. Au inclus in buget cheltuieli aditionale de 1,09 miliarde dolari pentru a acoperi valoarea in scadere a investitiilor facute de Google in Clearwires si AOL, divizia de Internet a Time Warner.



Citeste si