27 Mai 2009

Flamingo: Renuntam la extindere si vom inchide magazinele neprofitabile



Strategiile de iesire din criza economica pe care retailerii ar trebui sa le aplice sunt amanarea planurilor de extindere a retelei de magazine, ajustarea costurilor la dimensiunea vanzarilor si realizarea unor investitii in proiecte punctuale, a declarat presedintele Flamingo, Dragos Simion.
"In afara de strategiile generale recomandate pentru piata in general, Flamingo mai ia cateva masuri concrete pentru a iesi din criza, si anume optimizarea capitalului de lucru, dar si reducerea numarului de furnizori si prioritizarea acestora in functie de conditiile oferite. De asemenea, noi inchidem magazinele neprofitabile de mici dimensiuni si ne concentram pe magazinele mari.", a declarat presedintele consiliului de administratie al Flamingo, Dragos Simion, citat de NewsIn.

In plus, acesta a mentionat ca retailul are nevoie de programe de finantare de tip buy-back din partea statului. "Pana in prezent, campaniile de tip buy-back au fost finantate in comun de furnizori si retaileri. Ar fi binevenita o finantare de la buget, precum programul Rabla din domeniul auto, dar credem ca aceasta finantare este improbabila in acest moment", a mai spus reprezentantul Flamingo.

Dragos Simion a mai spus ca relansarea pietei autohtone de retail se va face odata cu stabilizarea economica, cu reluarea creditarilor si cresterea procentului de eligibilitate.

De asemenea, general managerul companiei de consultanta imobiliara Cushmann&Wakefield, Razvan Gheorghe a spus ca, pentru a revitaliza sectorul autohton de retail, reprezentantii marilor lanturilor comerciale autohtone ar trebui sa lucreze pentru imbunatatirea infrastructurii si sa fie amanata constructia de noi unitati.

"Retailul este sensibil in momentul de fata, iar imbunatatirea infrastructurii poate face diferenta. Militez pentru experienta si consultanta inainte de dezvoltare. Daca in continuare se construiesc mall-uri uriase si este ocupat doar jumatate din spatiul contruit, degeaba se mai contruiesc aceste spatii", a spus Gheorghe.

Potrivit unui studiu publicat recent de compania GfK Temax Romania, piata romaneasca a bunurilor de folosinta indelungata a insumat, in primul trimestru, 356 milioane euro, in scadere cu 33,4% comparativ cu acelasi trimestru din 2008, cele mai afectate fiind echipamentele de birou si sectorul foto.

Grupul Flamingo, unul dintre principalii jucatori de pe piata retailului de produse electronice, electrocasnice si IT, a inregistrat in primul trimestru al anului curent o cifra de afaceri de 100 milioane lei, in scadere cu aproximativ 40% fata de perioada similara din 2008. Pentru cel de-al doilea trimestru al anului, oficialii Flamingo estimeaza o scadere proportionala cu cea din primul trimestru al acestui an, insa prevad o revenire a retailului de electronice pana la finalul acestui an.

Presedintele Consiliului de Administratie al Flamingo, Dragos Simion declara recent ca piata de electronice, electrocasnice si IT a scazut in primul trimestru al anului cu circa 40%, cele mai mari scaderi fiind inregistrate pentru segmentul de IT&C, care au fost de 60%.



Citeste si