28 Mai 2009

Twitter se pregateste pentru monetizarea numarului de utilizatori



Twitter se confrunta cu o serie de schimbari care sunt reprezentate de noi angajari, mentinerea popularitatii serviciului si de gasirea unor surse de venituri, dupa ce serviciul de micro-blogging a cunoscut o crestere neasteptata.
Chiar daca utilizatorii Twitter au ajuns la un numar de 32,1 milioane fata de 1,6 milioane, cat erau in urma cu un an, compania are doar 45 de angajati, in usoara crestere fata de luna ianuarie, cand avea doar 21, insa compania a angajat doar cativa oameni cu experienta in vanzari.

Majoritatea angajatilor Twitter se axeaza pe mentenanta serviciului, care permite oamenilor sa posteze si sa citeasca mesaje personale. Compania a fost nevoita sa compenseze cresterea manageriala si caracteristicile produsului.

Marea problema cu care se confrunta fondatorii Evan Williams si Biz Stone este angajarea de personal care sa gestioneze cresterea de utilizatori, in timp ce lucreaza la un model de afacere. In prezent, Twitter este gratuit, iar compania nu vinde publicitate.

“Twitter nu are o sursa curenta de venit care sa echilibreze costurile”, a declarat analistul Gartnet, Allen Weiner.

Directorul executiv al Twitter, Evan Williams, a declarat ca este constient de faptul ca star-up de mici dimensiuni la care se adauga o crestere rapida a condus la o ingreunare a gestionarii. “De-a lungul existentei companiei, majoritatea resurselor au mers catre administrarea serviciului”, a declarat acesta adaugand faptul ca pana la sfarsitul anului Twitter va avea 90 de angajati. “Daca vom creste la fel de repede, vom fi nevoiti sa construim mai multe lucruri in interiorul companiei”.

Fondatorii Williams si Stone au declarat ca nu simt nicio presiune exterioara pentru a schimba felul in care abordeaza modelul de business. In schimb, ei vor sa dezvolte incet compania, in sensul ca vor sa gaseasca oameni care sunt de accord cu modelul de cultura pe care il practica.

In acelasi timp, Twitter se confrunta cu presiunea de a mentine cresterea sa, dupa ce ultimele rapoartea ale unor companii de cercetare anunta ca utilizatorii isi pierd interesul dupa cateva luni.

Twitter a devenit mai atent in privinta veniturilor si oportunitatilor de parteneriat. Anul trecut, compania a angajat un director care va gestiona dezvoltarea afacerii pe telefonul mobil si a inceput sa selecteze cererile de parteneriate. Google si Microsoft incearca sa incheie un parteneriat in domeniul cautarilor sau al publicitatii, potrivit unor persoane apropiate situatiei.

In luna februarie, Twitter a primit o finantare de 35 milioane dolari de la un fond de investitii, dupa ce anterior mai primise o investitie de 20 milioane dolari. La momentul respectiv, compania a primit o evaluare de 255 milioane dolari, ceea ce ar face mai putin probabil ca Twitter sa poata fi vanduta pentru mai putin de un miliard dolari, au declarat persoane apropiate situatiei.

Twitter va avea nevoie “de specialisti in afaceri”, a declarat Williams, adaugand ca sunt parti ale companiei pe care le are inca.

Twitter planuieste pentru viitorul apropiat o noua pagina de start a site-ului, a anuntat Biz Stone. In prezent, Twitter.com este construit sa arate oamenilor cum sa posteze un mesaj, dar, in viitor, compania isi propune sa vina in sprijinul oamenilor cu un serviciu care sa ii puna in contact cu tot ceea ce se intampla in jurul lor, a declarat Stone.

“Noi vrem sa facem Twitter un produs mult mai relevant pentru mai multi oameni”, a adaugat Stone.



Citeste si