16 Iunie 2009

CEO-ul eBay vede o revenire a industriei e-commerce in acest an



John Donahoe, directorul executiv al eBay, a declarat ca vede o stabilitate in economie, iar compania sa nu a mai resimtit din luna februarie alte scaderi ale operatiunilor, scrie Wall Street Journal.
Seful retailer-ului online a declarat ca nu are date suficiente din punct de vedere statistic pentru a vorbi despre o recuperare totala, dar s-a aratat optimist in ceea ce priveste economia. Donahoe a declarat ca a urmarit un declin al cresterii companiei din luna august pana in februarie, cand aceasta s-a stabilizat.

“Vorbind din perspectiva personala, cred ca aceasta criza a fost un punct de rascruce important, in special in Statele Unite, din punct de vedere a creditarii si a responsabilitatii consumatorilor fata de cheltuieli”, a declarat Donahoe. “In termenii de baza, nu vad o ruptura a economiei, iar in termenii privind consumatorii, sunt destul de optimist”, a declarat CEO-ul eBay.

Primul semn al problemelor economice a aparut la eBay in luna mai a anului trecut, cand tranzactiile prin unitatea de plati electronice PayPal au scazut. Cu ajutorul acelei atentionari, noi suntem pregatiti pentru restructurarea costurilor, a declarat Donahoe. Ca parte a reducerilor de costuri, in luna octombrie eBay a anuntat disponibilizari ce reprezentau 10% din personal, sau 1.600 angajati.

Donahoe a declarat ca se afla in mijlocul unui efort intins pe mai multi ani pentru a se intoarce pe crestere in piata e-commerce, care include licitatii online, magazin cu preturi fixe si mica publicitate. “Vrem sa ne axam pe punctele unde avem incredere in experienta utilizatorilor si cred ca acesti utilizatori reprezinta doua treimi din total”, a declarat directorul executiv.

De asemenea, executivul a declarat ca eBay ar putea sa fuzioneze cu Kijiji, compania online de mica publicitate, dupa ce formatele ecommerce, cum ar fi licitatiile, au inceput sa migreze spre un segment in care consumatorii folosesc motoarele de cautare pentru a gasi ceea ce doresc.

“O problema specifica care ma ingrijoreaza este cea privind taxarea pe Internet”, a declarat Donahoe. Compania eBay este “obisnuita” cu notiunea pe care companiile e-commerce ar trebui sa o aibe pentru a colecta taxele de achizitionare din afara tarii. Cu toate acestea el crede ca micile companii ar trebui privilegiate.



Citeste si