20 Iulie 2009

Symbian ataca iPhone pe segmentul aplicatiilor mobile



Symbian, sistemul de operare prezent in mai mult de jumatate dintre smartphone-uri, va dezvolta aplicatii pentru telefoanele mobile, scrie BBC News.
Symbian va fi una dintre locatiile dedicate dezvoltatorilor de aplicatii si standardizarii soft-urilor de unde vor fi oferite existentelor magazine de soft-uri.

Prin aceasta abordare, serviciul Horizon urmeaza tendinta creata de alti producatori de sisteme de operare ca Microsoft si Apple. Fundatia Symbian va lansa serviciul in luna octombrie.

Anuntul Horizon vine dupa ce Apple, care detine magazinul online de aplicatii App Store, a depasit intr-un an pragul de 1,5 miliarde de descarcari, ceea ce demonstreaza existenta unui potential impresionant al pietei de aplicatii.

Desi producatorii de telefoane mobile, operatorii de telefonie mobila si site-uri independente au lansat propriile magazine de aplicatii, Horizon vrea sa furnizeze o ruta centralizata catre piata pentru a intari pozitia Symbian in piata sistemelor de operare.

“Inregistram o cerere a aplicatiilor in comunitatea dezvoltatorilor cu diferite modalitati de a le dezvolta si avem un numar de parteneri care detin magazine pentru a oferi aceste aplicatii catre consumatori”, a declarat Shaun Puckrin, care conduce proiectul Horizon.

“Ceea ce propune acest program este o combinare intre dezvoltarea aplicatiei si punerea acesteia in magazine”, a declarat acesta.

Centralizarea dezvoltarii si distributiei aplicatiilor ar putea reprezenta o amenintare pentru iPhone Dev Centre si App Store de la Apple, care pana acum ofera o grila variata de aplicatii si vanzari.

Fundatia Symbian spera sa creasca profilul platformei Symbian, facand capacitatea de aplicatii mai mare decat a competitorilor.

“Ceea ce a facut iPhone a trezit consumatorul catre acest tip de continut si catre abilitatea aplicatiilor pe telefonul mobil”, a adaugat Puckrin.

Dupa ce tendinta pietei s-a mutat de la functionalitatea hardware catre disponibilitatea software, noua economie a vanzarilor de aplicatii si increderea in marci continua sa creasca.




Citeste si