16 Septembrie 2009

UPC ridica miza pe digital prin doua noi servicii



UPC Romania, unul dintre cei mai importanti operatori pe piata telecom locala, mareste competitia pe piata de televiziune digitala prin lansarea a doua noi facilitati pentru utilizatorii acestor servicii: TV Search si Series Linking, cea de-a doua optiune fiind disponibila doar pentru abonatii serviciului digital video recorder.
Cu ajutorul acestora, utilizatorii vor avea posibilitatea sa caute emisiunea favorita prin intreaga lista de programe TV disponibile, respectiv, sa inregistreze automat toate episoadele unui serial TV.

Aceste servicii vin ca urmare a evolutiei importante pe segmentul de televiziune digitala, in ultimul an, numarul clientilor UPC triplandu-se, de la 52.800 de clienti in perioada ianuarie-iunie 2008 la 179.600 de persoane dupa prima jumatate a anului curent.

La sfarsitul primului semestru al acestui an, UPC avea aproximativ 155.800 de clienti pe segmentul de televiziune prin satelit, 250.700 pentru serviciile de Internet si 140.500 pentru cele de telefonie.

Singurul segment unde baza de abonati a inregistrat o scadere intre ianuarie si iunie 2009 a fost pe serviciul de televiziune analogica prin cablu, compania inregistrand 912.900 de utilizatori, cu aproximativ 220.000 mai putin fata de perioada similara din 2008.

In primul semestru al acestui an, operatorul a inregistrat venituri de 61 milioane euro in primul semestru al lui 2009, mai putin cu 19% fata de perioada similara a anului trecut.

Intre ianuarie-iunie 2008, compania inregistrase venituri de 75,4 milioane euro, in scadere cu 14% fata de aceeasi perioada din 2007.
In 2008, UPC a inregistrat pierderi de 100 milioane euro, la o cifra de afaceri de 137,6 milioane.

Cifra de afaceri a companiei a scazut cu 21,5%, de la 167,3 milioane euro in urma cu doi ani, la 137,6 milioane euro in 2008.

Principalii competitori ai UPC Romania sunt RCS&RDS si Romtelecom.



Citeste si