14 Octombrie 2009

Netopia System tinteste afaceri de 3,5 mil. euro in 2009, intr-o perioada complicata



Netopia System, companie care furnizeaza solutii de SMS marketing, estimeaza pentru 2009 afaceri de aproximativ 3,5 milioane euro, in conditiile in care perioada urmatoare va fi guvernata de “criza” si “situatii complicate”.
Anul trecut, furnizorul de solutii marketing prin SMS, a inregistrat o cifra de afaceri de circa 2,7 milioane euro, in crestere cu 179% fata de 2007, la un profit de 800.000 euro.

Insa, in contextul actual, afacerile companiei vor creste doar pana la 3,5 milioane euro in 2009.

“Cred ca perioada urmatoare va fi una complicata. Dupa parerea mea, criza ne va lovi cu adevarat de abia de acum inainte si ne va afecta pe toti – ma refer aici la companiile romanesti – dat fiind faptul ca statul nu a facut nimic pana in momentul de fata pentru a o combate”, a spus Antonio Eram (foto), managing director al Netopia.

Potrivit lui Eram, efectele crizei se vor vedea, in speta, asupra companiilor romanesti, care contribuie cu o buna parte la PIB-ul tarii.

Intarind, el adauga ca foarte multe companii vor ramane fara bani si vor fi nevoite sa taie din costuri si sa treaca la tot soiul de negocieri cu partenerii lor. “Asta ni s-ar putea intampla si noua. Chiar daca serviciile noastre le sunt utile clientilor nostri, exista posibilitatea ca, prin prisma crizei, sa se incerce renegocieri”, arata el.

Netopia System s-a lansat pe piata in 2005, iar de atunci si pana astazi a dezvoltat doua solutii importante, web2sms si MobilPay, a castigat sute de clienti si a trimis milioane de mesaje scrise pe telefon anual.

“Inainte sa incep acest business, am lucrat la Vodafone, unde am dezvoltat mai multe aplicatii – unele mai mici, altele mai mari – printre care si myx. La un moment dat, mi-am dat seama ca am doua variante, ori sa raman angajat intr-o corporatie, ori sa fac ceea ce imi place si sa incep propriul meu business”, arata managing director-ul.

Desi existau la acel moment si alte companii care furnizau acelasi gen de servicii, Netopia a inovat modelul de business utilizat de ele iar, ulterior, acesta a fost preluat si de competitor, dupa cum spune Antonio Eram.

“Nu mi se pare important faptul ca au fost alte companii inainte noastra care furnizau acest tip de servicii. Ceea ce este relevant este faptul ca ele erau inchistate intr-un model de business pe care noi l-am inovat, iar ele au ajuns sa il preia de la noi”, sustine el.

In 2007, Netopia a trimis, in scopuri de marketing 3,6 milioane mesaje, iar anul trecut 15 milioane. Pana la 31 august 2009, conform datelor centralizate de companie, au fost trimise putin peste 20 milioane SMS-uri, in crestere cu 25% fata de aceeasi perioada a anului precedent.

Serviciul Netopia System care aduce cei mai multi bani in cadrul companiei este mobilpay. Dupa cum spune reprezentantul companiei, MobilPay a ridicat cifra de afaceri anul trecut, insa nu si profitul.

Solutia web2sms a adunat circa 250 clienti, iar MobilPay aproximativ 200 care sunt activi. Printre acestia se numara AIG, Millenium Bank, Colgate-Palmolive,Bancpost, BRD, ABN-Amro, Garanti Bank, Credit Europe Bank, Selgros, Avon, Renault, G4S, TNT, UPC, Orange, Cosmote, Vodafone, Zapp.

Competitorii Netopia sunt cei de la SimPlus, Voxline, Telemedia si Teracom.



Citeste si