26 Octombrie 2009

Netbook-urile, vedetele crizei. Vanzari mai mari cu 30% pe acest segment la Flamingo



Flamingo International, unul din principalii jucatori de retail de produse electronice, electrocasnice si IT&C de pe piata din Romania, a inregistrat o crestere de 30% pe vanzarile de netbook-uri comparativ cu aceeasi perioada de anul trecut.
Aceasta evolutie este datorata in principal scaderii preturilor la acest tip de echipamente, evolutiei tehnologiei catre performante apropiate de cele oferite de laptop-urile clasice si de extinderea ofertei pe aceasta categorie de produse.

"Netbook-urile au fost singura categorie de produse din zona IT pe care am inregistrat o crestere de aproximativ 30%, pe fondul unei piete care a crescut cu numai 10% pe aceasta categorie de produs. Pretul accesibil, ultraportabilitatea si oferta variata au fost caracteristicile de baza care au dus la aceasta evolutie, pe o piata care la sfarsitul anului va fi mai mica cu aproximativ 60%, comparativ cu 2008", a declarat Zdenek Kustka, director de vanzari Flamingo International.

O alta particularitate a acestui an pe zona de IT a fost accelerarea trecerii de la desktopuri la notebook-uri, fapt care s-a concretizat intr-o scadere mai abrupta a vanzarilor de desktopuri, spre valori mai mici cu aproximativ 80% fata de anul trecut.

"Ne asteptam ca anul urmator acest segment de produse sa fie unul dintre putinele care vor inregistra cresteri de doua cifre. Pe langa acesta, ne asteptam ca si segmentul de notebook-uri sa evolueze mai bine anul viitor, pe fondul unei acumulari a necesitatii de cumparare pentru acest tip de echipamente, dar si pe fondul eroziunii preturilor, datorat evolutiei tehnologice naturale", a adaugat Kustka.

In primul semestru din 2009, grupul de electro-retail a raportat afaceri in scadere cu 50% fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la 190 milioane lei (44,9 milioane euro) si estimeaza, pentru restul anului, o cifra de afaceri de 260 milioane lei (peste 60 milioane euro).




Citeste si