29 Decembrie 2009

Les Echos: 2009, anul retelelor sociale



Numarul de utilizatori ai site-urilor de socializare a crescut exploziv in 2009, iar influenta lor a fost confirmata la fiecare mare eveniment, acestea beneficiind de acces continuu la Internet datorita telefoanelor inteligente, scrie cotidianul francez Les Echos.
"Retelele sociale sunt marii castigatori", afirma Jason Keath, fondatorul SocialFresh.com, o companie de organizare de conferinte pe retelele sociale subliniind ca Facebook si-a triplat numarul de membri in 2009, acum numarand peste 350 de milioane de utilizatori la nivel mondial.

"Twitter a crescut enorm" sustine, de asemenea, Keath, despre platforma de microblogging care si-a majorat numarul de utlizatori de la 5,57 milioane in septembrie 2008 la peste 58 de milioane de persoane in prezent.

"Cu Twitter aveti un loc in care puteti comunica cu persoane care au aceleasi interese ca si voi, este un lucru pe care nu il puteti face prin e-mail. Cu Facebook puteti face acest lucru intr-o oarecare masura, insa cred ca foarte multi oameni sunt atrasi de simplitatea Twitter", declara Jack Levin, cel care detine compania ImageShack si fondatorul aplicatiei yfrog.com care permite partajarea de fotografii si video pe Twitter.

Influenta acestor retele este recunoscuta la cel mai inalt nivel, avand in vedere ca in iunie Departamentul de Stat al SUA a cerut Twitter sa amane o operatiune de mentenanta pentru a permite opozantilor iranieni sa utilizeze serviciul.

Pe de alta parte, acelasi site a fost o sursa de informatii in privinta evenimentelor din aprilie din Moldova, dar si a aterizarii unui avion pe raul Hudson din New York in ianuarie.

"Sunt foarte multe informatii care apar pe Twitter pentru ca sunt foarte multe personalitati care il utlizeaza. In ceea ce priveste Facebook acesta ar putea deveni un portal de plati, Sunt dezbateri in privinta increderii internautilor de a-si oferi datele bancare pe Facebook. Daca raspunsul este afirmativ reteaua sociala ar putea gestiona cea mai mare parte a timpului petrecut pe Internet de un utilizator, organizandu-i viata de la intalniri pana la cumparaturi', adauga fondatorul SocialFresh.com.



Citeste si