18 Februarie 2010

CEO Vodafone: Pozitia Google in cautarile online influenteaza alegerile consumatorilor



Vittorio Colao, directorul executiv al Vodafone, a avertizat executivii din industria telecom cu privire la puterea companiei Google in segmentul de cautari si publicitate online, ce ar putea afecta libera alegere a consumatorilor, scrie The Guardian.

La congresul mondial de telefonie mobila MWC, Colao a prezentat o perspectiva ce ar putea schimba piata de telecomunicatii din cauza faptului ca Google si Yahoo conduc segmentul de publicitate si cautari online.

Fara sa faca precizari exacte despre o companie, CEO-ul a declarat ca "acoperirea de cateva companii a 70-80% sau poate mai mult dintr-o piata este o situatie ce trebuie remediata".

Dupa ce a cerut stoparea unor astfel de situatii printr-o interventie a autoritatilor de reglementare, Colao a avertizat ca exista riscul ca o astfel de concentrare a puterilor ar putea sa limiteze alegerea si trebuie actionat inainte de a fi prea tarziu.

De asemenea, acesta s-a arata adeptul unei deschideri mai mari in piata aplicatiilor mobile, spunand ca utilizatorii ar trebui sa poata transfera aplicatii gratuit intre terminale indiferent de sistemul de operare.

"Daca am cumparat o carte in Londra ar trebui sa o pot trimite gratuit in alta tara si sa fac ce vreau cu ea", afirma oficialul Vodafone. "Portabilitatea datelor personale va fi o schimbare mportana in industrie", a adaugat acesta.

La inceputul acestei saptamani cei mai mari operatori de telefonie mobila au anuntat vor sa creeze o platforma deschisa pentru aplicatii.

Desi considera ca aceasta mutare se va bucura de succes, Google a subliniat provocarile tehnice pe care le va impune scrierea aplicatiilor pentru diferite telefoane mobile.



Citeste si