25 Martie 2010

Studiu IBM: Directorii financiari vor sa se adapteze noului climat economic



Peste 60% dintre directorii financiari au in plan realizarea unor schimbari majore pentru a raspunde provocarilor noului climat economic, arata un studiu IBM care a cuprins peste 1.900 CFO si directori de finante din 81 de tari si 35 de ramuri industriale din intreaga lume.
Directorii financiari considera ca presiunea intensa pe care o resimt deja pe cele trei planuri – reducerea cheltuielilor de baza ale companiei, luarea unor decizii mai rapide si mai exacte, precum si abordarea in mod transparent a actionarilor/partenerilor – se va amplifica semnificativ in urmatorii trei ani.

Datorita aparitiei unui impuls al nevoii de schimbare, participantii la studiu au clasat "implicarea in strategia companiei" pe prima pozitie atunci cand li s-a cerut sa aleaga principala prioritate. Surprinzator, reducerea costurilor nu a fost inclusa intre optiunile de top de catre respondenti. Cu toate acestea, ei au dezvaluit, de asemenea, un decalaj major in eficienta organizationala, doar 50% considerand ca organizatiile lor sunt in prezent eficiente in furnizarea informatiilor de business necesare pentru a sprijini aceste prioritati ale companiei.

"Niciodata in trecut importanta capabilitatilor in domeniul financiar nu a fost mai bine pusa in evidenta decat in timpul actualei recesiuni economice globale. Studiul nostru arata faptul ca de la persoanele aflate in pozitia de CFO se asteapta sa furnizeze decizii strategice si de leadership bazate pe analize complexe pentru a ajuta la directionarea companiei in acest nou mediu economic", a afirmat William Fuessler, lider global, management financiar, IBM Global Business Services.

De la realizarea primului studiu CFO in 2003, directorii financiari si-au declarat in mod continuu dorinta de a se concentra mai mult asupra analizei si a suportului decizional, insa putini dintre acestia au realizat un progres semnificativ. Cel mai mare decalaj in ceea ce priveste eficienta in domeniul financiar este resimtit in zona integrarii informatiilor. Raspunsurile managerilor indica faptul ca acesta este un element determinant practic pentru orice aspect de business dar, in acelasi timp, arata cat de dificil de realizat este acest tip de integrare.

Un numar mare de respondenti au indicat faptul ca in multe privinte, capacitatea de convingere a managerului financiar ca furnizor de consiliere strategica depinde de capacitatea superioara de intelegere a business-ului.

Companiile si institutiile guvernamentale au nevoie de analize mai complexe de date, de o mai buna planificare a scenariilor posibile si chiar si de capabilitati predictive pentru a putea combate complexitatea, incertitudinea si inconstanta in continua crestere si, in anumite cazuri, slaba dezvoltare.

Rezultatele studiului arata faptul ca directorii financiari joaca un rol din ce in ce mai important in zona operationala si strategica pentru a ajuta compania sa ia decizii mai bune intr-un timp mai scurt. Misiunea departamentului financiar ar trebui sa fie sprijinirea companiei in formarea unui mod de gandire global si nu a unui mod de gandire care sa abordeze fiecare departament in mod individual.

Concluziile acestui raport se bazeaza pe un sondaj efectuat in primavara si vara anului 2009 de catre IBM Global Business Services si IBM Institute for Business Value (IBV). Peste 1.900 de persoane aflate in pozitia de CFO si directori financiari din 81 de tari si 35 domenii industriale au luat parte la interviuri structurate sau sondaje online, concepute pentru a reuni opiniile profesionistilor care activeaza in domeniul financiar si viziunea pe care acestia o au in ceea ce priveste performanta, riscurile si activitatea de management. Participantii au reprezentat organizatii dintr-o arie larga de domenii, locatii geografice si din categorii variate in ceea ce priveste totalul incasarilor.



Citeste si