13 Aprilie 2010

Toshiba a vandut in Romania in primul trimestru 10.000 de laptopuri, in scadere cu 25%



Filiala locala a producatorului japonez de electronice Toshiba a vandut in primul trimestru din 2010 aproximativ 10.000 de laptopuri, in scadere cu 25% fata de primele trei luni ale anului trecut, a afirmat pentru Wall-Street Lucian Condruz, directorul de vanzari al Toshiba in Romania.
Astfel, managerul companiei estimeaza ca Toshiba a ajuns la o cota de aproximativ 10% pe segmentul laptopurilor, printre principalii competitori ai Toshiba numarandu-se Acer, Asus, Lenovo si Dell.

“Vanzarile de anul acesta sunt mai mici cu 25% fata de cele de anul trecut, dar in contextul in care in primele trei luni din 2009 se faceau lichidari importante pentru stocurile aduse in 2008. Toate produsele au fost afectate de criza. Scaderea cea mai mica insa au avut-o cele din gama entry, iar brandurile care au in portofoliu acest gen de produse au avut de suferit mai putin”, afirma Lucian Condruz (foto), directorul de vanzari Toshiba in Romania, si de altfel singurul reprezentant local al companiei japoneze.

Anterior, Condruz a mai lucrat pentru eMag, cel mai mare retailer online din Romania, dar si pentru distribuitorul Scop Computers, potrivit retelei de socializare profesionala LinkedIn.

In prezent, cele mai bine vandute produse sunt cele cu preturi de entry-level, ponderea de pe segmentele mediu si premium micsorandu-se fata de anii anteriori.

Aproximativ 80% din vanzarile Toshiba au fost in primul trimestru pe segmentul consumer, iar restul au fost reprezentate de companiile private, sectorul public insemnand aproape zero in veniturile producatorului japonez.

Pe de alta parte, in ceea ce priveste modalitatea prin care clientii prefera sa achizitioneze notebook-urile Toshiba, vanzarile prin magazinele online si supermarketuri/hipermarketuri inseamna fiecare in jur de 20%. Restul de 60% din vanzari se desfasoara prin retailerii electroIT de genul Altex, Domo ori Flamingo, acest tip de comercializare fiind metoda preferata de targetul Toshiba.

In 2009 compania lucra cu Scop Computers si RHS Company,
doi dintre cei mai mari distribuitori pe piata locala, iar in prezent producatorul de electronice lucreaza si cu cei de la Skin Media, pe segmentul de produse multimedia: hard diskuri, rame foto, camere video.

Cu toate ca inca nu se observa o crestere a cererii fata de 2009, Condruz se asteapta ca pana la sfarsitul anului sa existe un avans comparativ cu anul trecut.

“Acest an va fi mai bun decat 2009 daca va exista o revenire a cererii din partea companiilor si daca isi vor reveni investitiile guvernamentale in IT&C”, explica Lucian Condruz.

Piata de notebookuri era estimata anul trecut la circa 300.000 de unitati de catre compania de cercetare International Data Corporation (IDC).

IDC nu a oferit pana acum date in legatura cu vanzarile de laptopuri pe 2009.

Daca anul trecut managementul producatorului japonez lua in calcul deschiderea unui birou local, decizia urmand sa fie luata in functie de evolutia economiei, in prezent oficialul Toshiba spune ca nu exista planuri pentru deschiderea unui birou in Romania in 2010.




Citeste si