13 Mai 2010

Bilantul Romtelecom si Cosmote in primul trimestru

Romtelecom, cel mai mare operator de telefonie fixa de pe piata locala, a continuat scaderea veniturilor, afaceri mai mici de 200 de milioane de euro, precum cele din ultimele doua trimestre, nemaifiind inregistrate din 2004. Pe de alta parte, businessul Cosmote creste, dar profitul operational este afectat puternic in special de preluarea Zapp, arata raportul financiar al OTE, grupul grec care detine Romtelecom si Cosmote.

Crestere cu mai putin de 10.000 de clienti pe televiziune

Romtelecom a inregistrat venituri de 194,8 milioane de euro in primul trimestru al acestui an, la un nivel similar cu cele din aceeasi perioada a anului trecut, insa profitul operational a inregistrat o scadere de 20,2%, ajungand astfel la 59,3 milioane de euro.

Cu toate ca profitul operational este mai mic cu peste 20% fata de martie 2009, in primele trei luni din acest an, compania telecom a inregistrat prima crestere a profitului operational din ultimul an.

In 2009, Romtelecom a inregistrat scaderi consecutive in ceea ce priveste profitul operational ajungand de la 74,3 milioane de euro in primul trimestru la 50,6 milioane de euro la finalul anului.

Pe de alta parte, veniturile operatorului au continuat sa scada, dar nivelul atins in acest trimestru este similar cu cel dintre octombrie-decembrie 2009, cand compania a avut afaceri de 198,3 milioane de euro. Valori sub 200 de milioane de euro, precum cele din ultimele sase luni, nu au mai fost obtinute de operator din trimestrul al doilea din 2004, cand compania a avut un business de circa 199,6 milioane de euro.


Peste 40.000 ce clienti de internet mobil

“Romtelecom isi doreste sa compenseze pierderile pe segmentul de telefonie fixa prin cresterea pe servicii noi, precum televiziunea si internetul. Scaderea numarului de clienti de telefonie fixa a fost compensata prin majorarea numarului de unitati generatoare de venituri (RGU-abonati telefonie fixa, internet si televiziune), iar la finalul primului trimestru Romtelecom a ajuns la 4,5 milioane de RGU in crestere cu 3% fata de 4,35 milioane RGU in martie anul trecut”, se specifica in raportul OTE.

Compania a lansat noi oferte pentru a atrage clienti si pentru a rezista in competitia stransa cu principalii competitori, RCS&RDS si UPC.

De exemplu, pe segmentul de internet de mare viteza, Romtelecom a lansat internet cu viteze de pana la 100 de Mbps insa ofertele sunt specifice in functie de fiecare zona geografice.

Totodata, oferta de internet cu viteze pana la 30 Mbps lansata in iulie anul trecut a adus pana acum 8.000 de abonati in cele zece orase in care este disponibila, iar serviciile de internet mobil au atras 40.000 de utilizatori, cu 50% mai mult fata de decembrie 2009. Serviciul Clicknet Mobile Internet a fost introdus in aprilie anul trecut.

Pentru a creste tot mai mult pe zona de internet de mare viteza, Romtelecom a lansat compania NextGen Communication, prin care operatorul a cumparat firma New Com Telecomunicatii si prin care va continua sa faca noi achizitii.

“Ne uitam dupa achizitii potentiale chiar daca acestea sunt companii mici sau mai mari, de broadband sau TV", declara in martie Ovidiu Ghiman, director executiv strategie si dezvoltarea afacerii la Romtelecom.

El a mai spus atunci ca prin achizitia New Com Telecomunicatii, compania Next Gen are peste 100.000 de clienti in mai mult de 100 de localitati.

La finalul lui martie, Romtelecom avea 9,683 de angajati fata de 10.017 in decembrie anul trecut.

Din ianuarie, in jur de 400 de persoane din departamentele de comutatie si electroalimentare au fost transferate catre compania Ericsson, pentru servicii de administrare a retelei. In aceasta luna, operatorul urmeaza sa disponibilizeze 600 de angajati conform unui anunt din februarie.

Cosmote: Aproape 7,2 milioane utilizatori, dintre care 1,5 milioane de abonati

Cosmote, al treilea operator de telefonie mobila pe piata locala, a inregistrat in primul trimestru al acestui an un profit operational de 6,6 milioane de euro, in scadere cu 56,3% fata de perioada similara din 2009.

Diminuarea profitului operational ar fi fost 27% in cazul in care se excludea Zapp. Potrivit OTE, integrarea Zapp se desfasoara conform planului, in primul trimestru fiind deja obtinute rezultate semnificative in ceea ce priveste veniturile si costurile.

Ceilalti factori care au dus la scaderea EBITDA sunt cheltuielile mai mari pentru retea, costurile pentru vanzari si distributie si diminuarea semnificativa a tarifelor de interconectare pentru apelurile internationale primite

Pe de alta parte, afacerile companiei au fost de 114,8 milioane de euro in crestere cu 13,3% fata de ianuarie-martie 2009.

La finalul lui martie, Cosmote a ajuns la 7,15 milioane de utilizatori, dintre care 1,5 milioane sunt abonati la serviciile operatorului. Cosmote are in prezent o cota de piata de peste 23% in ceea ce priveste numarul de utilizatori.

Operatorul a crescut in ultimele trei luni cu aproape 235.000 de clienti fata de decembrie anul trecut si cu peste un milion comparativ cu primul trimestru din 2009.

Cifrele includ si clientii Zapp, in vara anul trecut compania detinuta de OTE achizitional Zapp pentru circa 200 de milioane de euro. Conform ultimelor date disponibile la finalul lui 2008, Zapp avea circa 374.000 de aboanti.




Citeste si