26 Mai 2010

Nokia si Yahoo semneaza un parteneriat in domeniul Internetului mobil



Yahoo si Nokia, doua companii care au pierdut teren in fata unor competitori ca Google si Apple, au anuntat o alianta prin care isi vor consolida ofertele de Internet mobil, in special in pietele emergente, scrie presa internationala.
Nokia va sustine serviciile de harti si navigare pentru Yahoo, in timp ce compania de Internet va oferi programe de email si chat pe platforma Nokia Ovi. Cele doua companii nu au dezvaluit termenii financiari ai acordului, scrie Wall Street Journal.

Nokia si Yahoo spera ca alianta va imbunatati profilurile celor doua companii in industrie. Cel mai mare producator de telefoane mobile isi va extinde prezenta in America de Nord, iar Yahoo va implementa serviciile sale in mai multe telefoane din intreaga lume in special din pietele emergente.

Companiile au anuntat ca parteneriatul va ajuta Yahoo sa se axeze pe propriile resurse pentru a oferi o experienta mai buna consumatorilor, dar si noi servicii. Directorul executiv al Yahoo, Carol Bartz, a declarat ca, in pofida perceptiei ca Google domina piata online, Yahoo ramane un important jucator in oferirea de servicii web. Executivul a recunoscut ca Yahoo nu a tinut pasul cu inovatiile pentru serviciile de navigare.

Gigantul online Google va folosi serviciile de navigare ale Nokia. “As putea spune ca Nokia are o oferta de servicii de navigare unica”, a declarat Olli-Pekka Kallasvuo, CEO-ul Nokia.

Nokia va beneficia de recunoasterea puternica a Yahoo in Statele Unite. Producatorul de telefoane , una dintre cele mai mari companii IT, s-a confruntat cu o lipsa a vizibilitatii magazinului de aplicatii Ovi, mai ales in America de Nord.

Analistii sustin ca tranzactia nu va furniza foarte mult succes pentru niciuna dintre companii in pietele din Europa si Statele Unite.

“Acest parteneriat arata ca cele doua branduri si-au pierdut relevanta in piata si se unesc pentru a crea ceva semnificativ. Parteneriatul are sens, insa intrebarea este daca mai conteaza”, a declarat Michael Gartenberg, analist Altimeter. Avi Greengart, analist al Current Analysis, crede ca mai importante erau schimbarile structurale in cadrul companiilor decat un acord de acest tip.

Companiile estimeaza ca anumite servicii sub brand comun vor deveni disponibile din a doua jumatate a acestui an, anticipand ca serviciile vor fi disponibile la nivel global în 2011.



Citeste si