18 Iunie 2010

Dupa ce a cumparat-o cu 850 mil. dolari, AOL vinde Bebo sub 10 mil.$



Dupa doar doi ani de la cumparare, AOL ar putea vinde reteaua sociala Bebo, una dintre cele mai mari in trecut, catre un fond de investitii, tranzactia fiind estimata la mai putin de 10 mil. dolari, informeaza Wall Street Journal.
Potrivit unor surse apropiate tranzactiei, AOL poarta in prezent discutii finale pentru a vinde Bebo pentru aproximativ 10 mil. dolari, mult mai putin fata de cele 850 de mil. dolari platite in urma cu 2 ani.

Cumparatorul este fondul de investitii Criterion Capital Partners LLC, potrivit unei persoane apropiate discutiilor.

Achizitia Bebo a fost realizata de AOL, detinuta la momentul respectiv de Time Warner Inc., in timpul unei alte echipe executive. Tranzactia facea parte dintr-un plan mai amplu de a transforma AOL dintr-un serviciu pe baza de abonament pentru conexiunea la Internet intr-o afacere media sustinuta de vanzarile de publicitate. Directorul executiv al Time Warner, Jeff Bewkes, a catalogat aceasta decizie drept “cea mai riscanta tranzactie” realizata de compania sa.

In ultimul an, afacerile AOL au scazut cu 23%, pana la 664,3 mil. dolari, in timp ce veniturile din publicitate s-au contractat cu 19%.

Bebo, retea sociala populara in Europa, nu a reusit sa atraga popularitate si in randul utilizatorilor americani. In luna mai, reteaua sociala avea 5 mil. de clienti unici, in scadere cu 44% fata de aceeasi perioada din 2009, potrivit comScore. Spre comparatie, Facebook avea in acelasi interval 130,4 mil. unici in SUA.

In luna aprilie, oficialii Bebo declarau ca analizeaza o posibila vanzare sau inchidere a site-ului.

“Din pacate, Bebo reprezinta un business care a continuat sa scada si, ca rezultat, ar avea nevoie de investitii foarte mari pentru a putea deveni competitiv in spatiul retelelor sociale”, a declarat Jon Brod, vicepresedinte executiv al AOL Ventures.



Citeste si