28 Iulie 2010

Google pierde cota de piata



Cota de piata a Google din sectorul de cautare online, la nivel mondial, a scazut la 69,7% in al doilea trimestru al acestui an, de la 71,1% in T1, potrivit companiei de cercetare Strategy Analytics.

Baidu (BIDU), cel mai mare motor de cautare din China, are acum o cota de piata la nivel mondial aproape la fel de mare ca cea detinuta de Microsoft (MSFT) si Yahoo (YHOO).

"Cresterea veniturilor Google continua sa scada, dat fiind faptul ca in vestul Europei piata de profil ajunge la maturitate. In aceasta situatie, compania se straduieste sa castige cota pe pietele asiatice, aflate in continua dezvoltare", a declarat Martin Olausson, analist la Strategy Analytics, conform DailyFinance.

Raportul companiei de cercetare arata ca Baidu are o cota de piata de 4,5%, la nivel global, in timp ce Microsoft are 4,8%, iar Yahoo 5,4%.

Concluziile raportului indica faptul ca, cel mai probabil, Google a ajuns la un punct maxim de crestere in piata. Unul dintre motivele pentru care Google nu isi va reveni, din punct de vedere al scaderii poate fi acela ca Baidu se extinde pe una din cel mai rapide piete de Internet din lume - China.

Profitul net pentru trimestrul al doilea a fost de 1,84 miliarde dolari in crestere cu 24% fata de anul trecut cand compania a inregistrat un profit de 1,48 miliarde dolari. Veniturile au ajuns la 6,82 miliarde dolari in crestere fata de perioada similiara a anului trecut cand a fost postat vanzari de 5,52 miliarde dolari.



Citeste si